Д ългосрочната надеждност на превозните средства намалява. Това показват данните на J.D. Power според техния редовен анализ, който съдържа данни до края на януари т.г., съобщава InsideEVs.
Електрическите автомобили продължават да отчитат по-лоши резултати от техните еквиваленти, показва още проучването. Две от основните им слабости за проблемите с мобилните им приложения и прекомерно износване на гумите.
Проучването открива, че в рамките на три години, на всеки 100 ДВГ автомобила, се регистрират средно 187 проблема. При Plug-in хибридите резултатът е значително по-висок – 216 проблема на 100 автомобила, а при електричките – 256.
Проучването на разглежда в детайли естеството на проблемите. Затова не може да се каже дали преобладаващата част от ядовете са дребни или пък по-сериозни и изискват повече ремонти.
И все пак, данните показват някои основни разлики. 39% от собствениците на електрически автомобили са сменили гумите си поне веднъж в рамките на последните 12 месеца. Същото казват 20% от притежателите на коли с ДВГ.
С подобни допълнителни разходи практически може да се обезсмислят пестените пари от горива, отбелязват анализзаторите. Те препоръчват на собствениците и купувачите да направят цялостен анализи на всички разходи, които ще са свързани с автомобила им, за да преценят кой точно ще е най-изгоден за тях. Също така много зависи от модела и колко ще струва общата му поддръжка.
Заради по-малкото механична поддръжка на електричките, повечето собственици на такива автомобили пренебрегват и гумите. А много производители на гуми препоръчват редовна ротация на местата на гумите, за да може износването да е равномерно и да се удължи пробегът.
Освен това повечето електрички са по-тежки и това се отразява и на гумите. Както и по-големият въртящ момент и по-рязкото ускорение. Системите за динамично разпределяне на въртящия момент пък правят множество микро-корекции, които също увеличават износването.
Проблем са и мобилните приложения. Много EV-та имат такива приложения, чрез които трябва да се улесни ежедневието с тях. Често обаче приложенията не се свързват с колата, блокират, не актуализират данните или пък показват погрешна информация. Apple CarPlay и Android Auto са най-критикувани. Проблеми има и при инсталирането на актуализации. Въпреки това „софтуерно дефинираните автомобили“ ще продължат да се развиват и да имат все по-голяма роля.
Като цяло, ако има проблеми с дадена електрическа кола, те обикновено са предимно през първата година на конкретния нов модел. Тогава има най-голяма вероятност за проблеми с мотора, зареждането или батериите, отбелязва и Consumer Reports в друг свой доклад.