Е лектрическите коли могат да са много атрактивни, но са и доста скъпи. В повечето случаи са осезаемо по-скъпи от сходен модел с традиционен двигател. И ако известно време това беше оправдавано от производителите заради по-скъпите материали и по-сложните технологии, изглежда, че това вече не минава пред масовия клиент, съобщава CarScoops.
Проучване на анализторите от GBK Collective показва, че над половината от американците обмислят следващата им кола да има електрифицирано задвижване, било то частично или пълно. Пазарът обаче показва друго – специално в САЩ интересът към електрички не е чак толкова голям и има натрупване на прекомерно голям инвентар.
Защо се получава така? Според GBK профилът на купувачите се изменя. Ако първата вълна притежатели на електрички са били хора, които са били с афинитет към новите технологии, дизайна и са искали да са сред първите, то сега идва ред на по-практичните и взискателни купувачи.
За тях е по-важно колко ще им струва колата във всеки аспект – купуването, зареждането, поддръжката и всичко останало. От значение е и наличността на зарядните и колко в крайна сметка ще платят за цялото удоволствие да имат електрически автомобил.
Освен това са склонни да дадат по-малко пари. Досегашните купувачи на електрички са били готови да заделят средно около 59 000 долара за колата. А новата вълна има среден бюджет от 50 000 долара.
Хората проявяват известно разбиране. Те са наясно, че електрическите коли са по-скъпи и биха платили до 7650 долара повече. Това обаче е по-малко от 10-те хиляди отгоре, които досегашните купувачи са били склонни да платят. Накратко, хората искат ценовата разлика между електричките и ДВГ да се намали и очакванията им са това постепенно да се случва
Проучването открива, че с навлизането на консервативните купувачи в сегмента, отново от значение става брандът. Тези клиенти гравитират повече към утвърдените марки, които познават. Те харесват и по-сдържания и плавен подход на тези производители спрямо по-смелия и дързък напън на новите имена.