Е дна от водещите тенденции в новите автомобили в момента е да бъдат затрупани от все повече интерактивни технологии и дисплеи. Оказва се обаче, че самите купувачи не са чак толкова заинтригувани от идеята, съобщава CarScoops.
Проучване на компанията AutoPacific е проверило интересите на 11 700 души, които имат намерение да си купят нова кола. Съвсем нова, не „нов внос“.
Анализът обръща внимание конкретно на това дали купувачите реално са заинтригувани от новите технологии, които производителите акцентират. В частност допълнителен дисплей за пътника, възможността да купуват продукти и услуги пред дисплея на колата и дори дисплеи отвън на автомобила.
Едва 21% от анкетираните биха купили кола с допълнителен дисплей пред пътника. При това той е популярен избор предимно сред купувачите на електрическа кола или plug-in хибрид. 79% от всички казват, че не биха искали този дисплей, ако това ще добави 1000 долара към цената на автомобила.
Още по-малко популярна е функцията за поръчки на продукти, услуги или допълнителни екстри за автомобила през дисплея. Едва 18% биха харесали това, ако струва 15 долара на месец за интернет връзката. Добрата новина за производителите е, че интересът все пак се покачва – през 2022 г.желание за тази функция са имали 10% от купувачите.
60% от тези, които биха поръчвали нещо през автомобила си, ще се ориентират към нови функции за колата и ъпгрейди. 56% биха плащали и за стрийминг на видео. А 50% искат да могат да плащат за гориво, презареждане или паркинг.
Интересът е най-малък към дисплеи по екстериора на колата. 17% биха платили, ако струва не повече от 500 долара. За какво би се използвал такъв дисплей? Според шофьорите, той може да улесни комуникацията с околните и да дава по-ясни индикации например на пешеходците, че могат да пресекат спокойно, както и да даде лесен преглед на прогреса на зареждането.