М ного се говори за пробега на електромобилите и доколко той е адекватен на нуждите на хората. А също остава и темата за зареждането им – наличност на зарядни, съвместимост и т.н.
Междувременно хората се опитват да се възползват от различни начини от основното предимство на EV – фактът, че могат да се зареждат с всякакво електричество. Няма октаново число, смеси и изисквания. Ток ли е – става.
Затова и много често се задава въпросът защо просто не облицоваме целия електромобил със слънчеви панели и така не му осигурим практически постоянно зареждане през светлата част на деня? Немалко компании всъщност са опитвали това, но с различен успех.
Технологиите обаче напредват и възможностите се подобряват все повече. И така вече има дори независими компании, които предлагат ново поколение на услугата, съобщава Electrek.
Една от тях е Sunflare Solar, която е базирана в Калифорния. Те е разработила гъвкави соларни клетки, които могат да бъдат използвани подобно на винилово фолио за облепяне на автомобил.
От компанията казват, че вече са облепили Tesla Cybertruck със соларното си фолио, което осигурява 1,5kW допълнителна енергия. Това не е много, като осигурява около 25 км. пробег.
Не е никак много, особено като се има предвид цената на това удоволствие – 10 000 долара. В комплекта идва и нужното оборудване, включително инвертор за изпращане на енергията от клетките до батерията на автомобила, като има и 15 години гаранция.
Остават и рисковете. Соларните клетки са деликатни и могат лесно да се повредят. Удари от камъчета при движение, леки инциденти или вандали могат да причинят скъпи щети на соларното фолио. И то за минимално подобрение на пробега. Изглежда, че все още технологията не е готова за масовия потребител.