Европейските марки трябва да намалят разходите, за да устоят на китайската „инвазия”

Renault се стреми да редуцира производствените разходи за своите електромобили с 40%

електромобили Citroen eC4

, Citroen

Citroen e-C4

Е вропейските производители са притеснени от „инвазията” на евтини китайски електромобили на континента. Това предизвика Renault да каже, че се стреми към намаляване на производствените разходи с 40%, пише Automotive News.

Главният финансов директор Тиери Пиетон заяви миналата седмица, че най-добрият начин да се противопоставят на ценовата конкуренция, е производителят да намали разходите си за развитие и производство. Гоненото намаление от 40% е от 2027 г. насетне, т.е. за следващото поколение електромобили на Renault Group.

Лука де Мео, босът на Renault, заяви, че Групата ще може да снижи производствените разходи от втората половина на тази година, което се дължи на падащите цени на суровините.

Renault Group отделя своя EV бизнес в отделно подразделение, наречено Ampere, инвестиция в което ще направи Nissan. Френската компания се надява да листва Ampere в следващите месеци, но това ще важи от пазарните условия.

Предлагането на достъпни електрически автомобили стана основен приоритет за производителите, тъй като преходът към електрическа мобилност бе съпровождан с по-високи цени, основно заради цената на батериите.

Китайските производители като BYD и SAIC заложиха на електрическия преход, използвайки по-евтиния труд в Китай и местни доставчици на батерии, за да изпреварят много от конкурентите.

През миналата година китайските марки държаха 9% от пазара на електромобили в Европа, почти двойно спрямо година по-рано. А темповете се ускоряват. През първата половина на 2023 г. големите печеливши в Европа са Tesla и MG, собственост на SAIC.

Миналата седмица Карлос Тавареш, изпълнителен директор на Stellantis, заяви, че конкуренцията с китайските производители ще е „изключително брутална”.

Тяхната конкурентоспособност е 25% [по-добра от нашата]. Трябва да се борим”, каза той, описвайки китайската атака като „инвазия".

„Трябва да използваме собствените си разходи, за да сме сигурни, че ще продължим да печелим с достъпни цени за нашата средна класа“, каза той.

Тавареш смята, че западните производители трябва да използват „същите оръжия” като китайските си конкуренти, като се снабдяват с части от страни с по-ниски разходи и създават партньорства с доставчици на батерии, които предлагат най-добрата комбинация от енергия, цена и тегло.

Това означава, че трябва да излезем с предложение за снабдяване, което ни позволява да продаваме автомобили като New Citroen e-C3 pа 25 000 евро или по-малко по изгоден начин“, казва той.

Stellantis ще започне за произвежда този модел следващата година в завода си в Търнава, Словакия, където разходите за труд са по-ниски от Западна Европа.

Лука де Мео Карлос Тавареш производствени разходи китайски автомобили