Г ерманският автомобилен клуб ADAC реши да провери как летните горещини и многочасовите задръствания влияят на пробега на електрическите автомобили. За целта кросоувър Tesla Model Y беше вкаран в климатичната камера на технологичния център в Ландсберг и оставен под специални лампи за осем часа. Температурата в камерата е била настроена на +35 градуса по Целзий, в кабината - на 20. Работата на климатроника се е следял от специални сензори.
Резултатите се оказват обнадеждаващи: използваната за експеримента Tesla Model Y изразходва само 1,3-1,5 kW на час за климатизация на купето. За целия период климатикът у „изял“ 12 киловата, което съответства на загуба на 16%от заряда на батерията и 64 километра от пробега.
При подобни условия автомобил с ДВГ би консумирал 1-1,5 литра гориво на час, тоест 10-15 киловата. Разбира се, реалното потребление може да варира, но като правило електрическите автомобили са по-ефективни от конвенционалните.
През 2023 г. американската организация Consumer Reports проведе тест драйв на 22 електрически модела, за да установи реалния им пробег. Регенеративното спиране беше настроено на минимум, климатроникът беше настроен на 22 градуса, като в колата беше само шофьорът. Метеорологичните условия се променяха леко: температурата варираше в диапазона от 20 до 32 градуса, но всички тестове бяха проведени в сухо време. Почти половината от участниците показаха резултати над заводските, а Mercedes-Benz EQE 350 4Matic стана лидер.