Прекомерната жега може да „изяде” до 1/3 от пробега на електромобила

Нали не сте си мислили, че само студът е враг на електромобила? Жегата е същият враг

Електромобили станции зареждане

iStock

Н ово проучване стига до извода, че прекомерната жега може сериозно да съкрати пробега на електромобила. Този извод е подобен на много други, но съсредоточени върху влиянието на студа върху пробега на електромобила.

Базираната в Сиатъл компания Recurrent изследва и тества хиляди автомобила всяка година, за да анализира връзката между батериите и пробега. Последните данни показват, че, когато навън стане истинска пещ (в какъвто период се намираме в момента), електромобилите може да загубят до 1/3 от пробега си. Макар Recurrent да не назовава конкретни модели, тя казва, че отчита спад на пробега с до 31%, когато температурите скочат до 38 градуса по Целзий. Данните се базират на изследвани 7500 автомобила.

Recurrent е същата компания, която миналата година стигна до заключението (не че и други не са го правили), че ниските температури имат почти същия ефект. Тогава Ford Mustang Mach-E и Volkswagen ID.4 дадоха спад на пробега от 30%, когато температурата падне до -1 градуса по Целзий.

Recurrent отбелязва също, че спад в пробега при споменатата вече екстремно висока температура се базира на много ограничени данни. „Трябва да се има предвид, че спадът в пробега при температура от 100 градуса [Фаренхайт, 38 по Целзий] се базира на много ограничени данни. Ще актуализираме информацията, когато имаме повече увереност в параметрите”, се казва в проучването.

Изпълнителният директор Скот Кейс обяснява пред Automotive News, че събирането на подобни данни е много трудно, защото по принцип се избягва шофиране в подобни горещини.

Според Грег Лес от University of Michigan Battery Lab, спадът на пробега при подобни високи температури се дължи на химичния състав на батериите. „След като температурата надхвърли 104 градуса по Фаренхайт [40 градуса по Целзий], започва разпад на пасивния слой на анода, който предизвиква консумация на течния електролит, което от своя страна намалява живота на батерията.”

Изводът е ясен: избягвайте да шофирате (ако е възможно) електромобилите си в екстремно високи температури, които задушават почти целия свят от две седмици насам.

Източник на статията: carscoops.com

пробег пробег през лятото електромобили в България високи температури Recurrent