Н апоследък все повече автомобилни производители открито заявяват, че преосмислят стратегиите си за електрификация на моделите си. Компаниите казват, че продължават да подкрепят електрическите коли, но допълват, че преходът към тях трябва да се случи по-бавно.
В новините срещаме все повече заглавия, че и дилъри на определени марки активно убеждават клиентите да не бързат с купуването на електричка, отбелязва InsideEVs. Изданието насочва вниманието и към нов репортаж на Automotive News, който отбелязва новата обща цел на автомобилния бранш – отлагане на забраните за ДВГ.
Браншът отчете добри продажби на електрички през 2023 г., но въпреки това нивата не достигнаха очакваните за голям бум на сегмента. Затова производителите са по-внимателни в прогнозите за тази година, тъй като все още има много фактори, които не са решени, включително инфраструктура, цени и колебание сред клиентите.
В САЩ представители на автомобилния бранш лобират тамошната Агенция за защита на околната среда да предложи по-консервативна траектория за намаляване на емисиите от превозните средства. Целта е за достигане на 56% намаление на емисиите до 2032 г., като да става на етапи с 18% намаление още през 2027 г. и след това няколко години по 9% намаление и 11% за 2032 г.
Браншът предлага това да се случи с 11% през 2027 г. и постепенно повишаване на намалението до 17% през 2032 г. Така отново ще се постигне същата цел, но с по-умерено темпо. В позиция за Агенцията, Kia е коментирала, че компанията може да постигне 60% дял на електричките в бъдеще, но вижда предложената цел това да стане до 2030 г. за нереалистична. Компанията посочва, че и предложението за 2032 г. е много оптимистично.
Други производители също предлагат забавяне на темпото. Критици казват, че целта на компаниите е просто да изкарват пари по-дълго време от гигантски SUV-ове с големи двигатели. Те са най-доходоносни, докато електрификацията ще изисква повече инвестиции и скромност. Привърженици на бранша обаче отбелязват другата страна – повечето инвестиции ще са обвързани с още по-високи цени на колите, като в това ще се включват и нужните средства за инфраструктура, зарядни и т.н.