Volkswagen е готов да се откаже от евтините пластмаси в интериора в полза на по-висококачествени тъкани, твърдейки, че тази промяна всъщност ще спести пари на компанията.
Наскоро Top Gear разговарят с шефа на дизайна на VW, Анди Минд, и ръководителя на стратегията за дизайн, Кристиан Шрайбер, за това в каква дизайнерска посока върви марката. Те обясняват, че интериорите на VW ще дадат приоритет на функционалността пред пищността, като казват.
„Когато отворите вратата на Volkswagen, тя трябва да е проста и използваема, а не прекалено украсена“, казва Шрайбер пред изданието. „Същото трябва да е, когато използвате автомобила; неговата цел е да работи с вас и да не прави нещата по-сложни. Ще има „великденски яйца“ модели от миналото. Например, ще имаме определени шарки, специално за моделите GTI, които няма да използваме при други автомобили.“
Минд се включва с ангажимента на марката към качеството, отбелязвайки фокуса върху висококачествени материали и опростени части.
Ще се опитаме да изхвърлим евтините пластмасови материали и вместо това да вложим парите в тъкани и подобряване на качеството, което помага да се спестят пари и да ги използваме другаде“, обяснява той.
Говорейки по-общо за дизайнерската философия на марката, двамата дизайнери изразяват желание да се разграничат от агресивния стил на някои конкуренти. Вместо това те искат да бъдат възприемани като „добрите момчета“.
„Вярвам, че повечето хора не искат да бъдат най-готините или да изглеждат агресивни на публично място“, казва Минд. „Те искат да са с костюм и добър външен вид, докато са щастливи и оптимистично настроени. Каква е необходимостта да бъдеш агресивен? Нашата същност е следната: бъдете добрите момчета.“