Всички модели на Audi Sport ще са хибридни или електрически

До 2030 г. се планират още RS SUV-модели и електромобили, редом до „невероятни” плъг-ин хибриди

Пламен Георгиев,
Audi RS 6 Avant

, Audi Sport

Audi RS 6 Avant

С излизащите в пенсия 5-цилиндров двигател в TT RS и V-образното 10-цилиндрово произведение на изкуството в R8, човек може да си помисли, че гамата на Audi Sport ще загуби своето вълнение. И няма да сгреши, поне в известна степен, защото управляващият директор на спортното подразделение на Audi обещава още модели, подчинени на динамиката. В интервю за Autocar, Себастиан Грамс казва, че екипът проучва „различни видове концепции” за замяна на спортния автомобил с централно разположен двигател.

Наследникът на R8 трябва да отговаря на стратегията за електрификация на Volkswagen Group, същото може да се каже и за TT. Зелена светлина трябва да бъде дадена от компанията майка. Но Грамс казва, че със сигурност ще има повече RS SUV модели в бъдеще, без да се впуска в детайли.

Шефът на Audi Sport обещава още електрически RS модели, които да поемат по пътя на RS e-tron GT. Работи се по бъдещи модели без двигател с вътрешно горене, но и без да се добавя голямо допълнително тегло от батерии.

На път са и плъг-ин спортни хибриди, които „няма да са по-малко впечатляващи от тези, които шофираме днес”. Само напомняме, че още през 2019 г. бе обявено, че следващото поколение RS4 Avant ще е плъг-ин хибрид. Но не всички модели ще получат емблемата RS, защото компанията не иска да се стигне до "RS инфлация”.

Попитан дали влизането на Audi във Формула 1 през 2026 г. ще доведе до намаляване на R&D бюджета за серийните автомобили, шефът на Audi Sport отговаря отрицателно. Той обяснява, че таванът на бюджета във Ф1 е важен, за да се избегне харченето на огромни средства за изпреварване на конкуренцията.

До 2030 г. всички модели на Audi Sport ще са електрифицирани до известна степен, което означава, че времето на спортните модели само с ДВГ са преброени. В същото време компанията отрече RS модели с 4-цилиндрови двигатели, каквито ни предлага Mercedes-AMG с гамата „45”.

Себастиан Грамс Audi Sport Audi