Volvo приключи 45-годишната си връзка с дизела

Разказваме за основните моменти във връзката на шведската марка с дизеловия двигател

Volvo гама

Volvo

М ежду 2012 и 2016 г. половината от продажбите на Volvo в световен мащаб бяха автомобили, задвижвани от дизелов двигател. Но на 26 март 2024 г. бе сложен край на 45-годишната връзка между шведския производител и дизеловия двигател.

От 1991 г. до днес са произведени над 9 млн. дизелови автомобила Volvo, но тази цифра е доста по-голяма, тъй като в статистиката не попадат 12 години.

Последният дизелов модел на Volvo е ХС90, който слезе от поточната линия в Торсланда вчера, 26 март. Той е оборудван с 2,0-литров, 4-цилиндров мотор, който бе въведен в експлоатация през 2013 г.

Той е едва вторият подобен двигател, разработен in-house от Volvo в нейната 97-годишна история. Първият, който дебютира през 2001 г., е 5-цилиндров агрегат, произвеждан в завода за двигатели на марката в Сковде, Швеция.

Първият дизелов модел на Volvo е 244 GL D6, а агрегатът (6-цилиндров) е зает от Volkswagen. През 2001 г., както вече изяснихме, в гамата на марката се появява първият дизел, 5-цилиндров, произведен от Volvo. През 2008 г. е лансирана гамата Drive-E с 1,6-литров мотор, разработен съвместно с PSA Group.

Volvo V60 D6 е първият в света плъг-ин хибриден дизелов двигател, появил се през 2012 г. На следващата дебютира и вторият дизелов двигател на Volvo собствена разработка, 4-цилиндров този път.

Интересна е датата 2017 г., тогава Volvo обявява, че спира развитието на дизеловите си двигатели, тъй като ще насочи усилията си към електрическото задвижване. През 2021 г. дойде съобщението, че до края на това десетилетие марката ще стане изцяло електрическа. На следващата година Volvo продава дела си в Autobay, джойнтвънчър за производство на ДВГ-та с компанията-майка Geely.

Източник на статията: autonews.com

дизелови двигатели дизел Volvo