С ледвайки 5-местния Austral, новият Rafale е следващият акцент на Renault и ще засили офанзивата на марката в D сегмента. Купе-кросоувърът е изграден на платформата CMF-CD, задвижването му е поверено на хибридната технология Е-Tech.
Друга техническа информация за момента не е ясна. Знаем само, че световната му премиера е насрочена за 54-ото Парижко авиошоу в Льо Бурже на 18 юни, но нашата медия ще го види предпремиерно на специално събитие във френската столица на 14 юни.
А защо премиерата ще е на авиошоу? Защото името Rafale на новия модел е вдъхновено от историята на Renault като производител на авиационни двигатели през 30-те години на миналия век.
Историята на известния френски боен самолет започва с Луи Рено преди 89 години. В началото на 20 век Renault е пионер в създаването на бутални двигатели не само за автомобили, но и за влакове и дори самолети. Основателят Луи Рено е запален по авиацията и осъществява придобиването на френския производител на самолети Caudron през 1933 г. След това той създава Caudron Renault и преименува всички самолети на Caudron, използвайки термини, свързани с вятъра: C460 става Rafale (френската дума за порив) през 1934 г., C500 става Simoun (симун - пустинен вятър), C640 става Typhon (тайфун) и C714 – Cyclone (циклон).
Първият Rafale в историята, Caudron Renault C460, е едноместен състезателен самолет. Той е проектиран да разбива рекорди и са произведени само няколко, което създава риск да остави самолета в забрава. Но стилистичната смелост на авангардната аеродинамика на самолета и неговите изключителни характеристики оставят своя отпечатък
Известната авиаторка Хелен Буше подобрява редица рекорди за скорост в Rafale, включително рекорда за жени за разстояния над 1000 км, достигайки 445 км/ч на 11 август 1934 г.
Емблематичната форма на Caudron Renault Rafale е проектирана от Марсел Рифарт. Гениалният авиоинженер проектира и автомобили за Renault, като Nervasport и Viva Grand Sport. Последният е изключителен луксозен модел, задвижван от 6-цилиндров редови двигател.