У рсула фон дер Лайен започна втория си мандат с уверението, че целта за нулеви вредни емисии от автомобилите остава за 2035 г.
Доналд Тръмп произнесе кандидат-президентската си реч по време на Републиканската национална конвенция в Милуоки, в която заяви, че ще „спре мандата” моментално, ако бъде преизбран.
След дискусия за връщане на славата на петролните гиганти, Тръмп се прицели в „зелените” политики на президента Джо Байдън, казвайки, че ще ги прекрати в първия си ден на поста.
Ще прекратя мандата за електрическите автомобили в първия ден – като по този начин ще спася автомобилната индустрия на САЩ от пълно изчезване и ще спестя на купувачите в САЩ хиляди долари за покупка на автомобил“, каза Тръмп в обръщението си в Милуоки в четвъртък.
Докато фразата „мандат за електрически автомобили“ се отнася до множество политики, въведени от администрацията на Байдън, бившият президент вероятно има предвид няколко конкретни. А именно, сегашната федерална субсидия, която се дава на потребителите, които купуват отговарящи на изискванията електромобили, възлизаща на до $7500. Тази мярка бе изключително непопулярен сред републиканските политици.
По-рано този месец House Ways and Means Committee гласува в полза на законопроект (H.J. Res. 148), който премахва федералния данъчен кредит за EV.
Администрацията на Байдън жертва нашата икономическа независимост, за да принуди повече американци да карат електрически автомобили“, казва Джейсън Смит на 9 юли.
Тръмп също критикува „новата зелена измама“ на администрацията на Байдън, потенциално показвайки, че той ще премахне най-новите разпоредби на EPA.
След дълъг период на лобиране и пренаписване, окончателните правила на агенцията ЕРА включват възможност за производителите да отговарят на новите стандарти за емисиите по всякакъв начин, който сметнат за подходящ, включително комбинация от по-ефективни бензинови двигатели, хибриди, по-голяма комбинация от EV и дори водородни превозни средства. Но няма нищо, което да ги задължава да тръгнат по един или друг път.
Обещанията „от ден първи” са просто неизпълними, да не кажем направо – това си е чист популизъм. Защото в САЩ си има Върховен съд, има закони, които не могат да се променят от един човек. Освен това регулациите на ЕРА не задължават никого за начина за намаляване на вредните емисии.
Същите тези регулации бяха подкрепени от Tesla, чийто изпълнителен директор, небезизвестният Илон Мъск, насочи $180 млн. към кампанията на Доналд Тръмп.