Crown направи своя дебют през 1955 г. като първия пътнически автомобил за масово производство на Toyota, създаден със собствена вътрешна технология. Това вече не е достатъчно и Toyota изненада с представянето на четири напълно нови модела. За съжаление японците не разкриха много техническа информация, за като за момента само хвърлиха „бомбата”.
Crown дебютира първо с купеобразен кросоувър силует. Фаровете и задните светлини са свързани отляво надясно в една права линия, страничната линия е доста изчистена, а големият диаметър на колелата разчупват конвенционалната идея за седан.
Общо 12 цветови комбинации (два нови цвята Precious Bronze и Precious Ray) на каросерията и четири цветови комбинации на интериора предлагат широка гама от вариации.
Кросоувърът Crown съчетава 4-цилиндров турбо двигател, най-новото електрическо задвижване eAxle и новоразработена биполярна никел-водородна батерия са комбинирани за първи път от Toyota. Другата опция за задвижване е 2,5-литрове паралелна хибридна система.
Платформата TNGA осигурява лека и добре балансирана каросерия с голяма здравина на усукване. Използването на McPherson отпред и многораменно окачване отзад гарантира добра стабилност на модела.
Новият Crown е оборудван с Toyota Teammate, набор от технологии за подпомагане на водача.