Н ай-новото попълнение в моделната гама на Ferrari носи името Amalfi: четириместно купе с предно разположен двигател, предназначено да замени Roma, но запазвайки голяма част от дизайна й.
Предницата е променена, за да отговаря на дизайнерската философия на Ferrari, интериорът също е силно ревизиран. Познатият V-осмак с две турбини е запазен, но е добавил малко мощност.
По отношение на пропорциите, Amalfi изглежда като копие на купето Roma. Предницата тип нос на акула намира място и тук, след като го видяхме последователно в SF90 и 12Cilindri, с черна лента, свързваща двата изящни фара. Задната част все още разполага с четири отделни модула за задни светлини, макар и с черна декоративна част, свързваща вътрешните две светлини.

Ferrari
Най-голямата промяна идва вътре, където Ferrari са премахнали дразнещо трудните сензорни бутони на волана в полза на истински, физически контролери. Още по-хубаво е, че сензорният бутон за стартиране е премахнат в полза на истински бутон, монтиран от лявата страна и изработен от титан.

Ferrari
Кой казва, че Ferrari не слуша, когато клиентите му изразяват своите притеснения? Под капака се намира познатият 3,8-литров V8 двигател с два турбокомпресора Ferrari, който вече е с мощност 640 к.с. - с 20 к.с. повече от Roma. Въртящият момент е непроменен - 760 Нм. Тягата се предава към задните колела чрез осемстепенна скоростна кутия с двоен съединител, като компанията твърди, че ускорението от 0 до 100 км/ч е за 3,3 секунди, а максималната скорост е 310 км/ч.
Допълнителната мощност идва от по-леки разпределителни валове, по-прецизно обработен блок на двигателя, масло с по-нисък вискозитет и промени в калибрирането на турбокомпресора, казват от Ferrari. Турбините вече се развъртат до 171 000 об/мин, като така се подобрява реакцията на дросела и се повишава прецизността на контрола на налягането, благодарение и на въвеждането на специални сензори за налягане за всеки цилиндров ред.

Ferrari
На борда на Amalfi има и редица нови технологии. Една от тях е спирачната система brake-by-wire, заимствана от 296 и 12Cilindri. Отзад има активен спойлер, който се повдига при висока скорост, за да подобри стабилността. В най-високата от трите настройки, Ferrari твърди, че крилото може да произведе 110 кг притискаща сила при 250 км/ч, като същевременно добавя по-малко от 4% увеличение на съпротивлението. Amalfi използва и софтуера Side Slip Control 6.1 на Ferrari, който действа като централна система за управление на всички действия на автомобила, от ъгъла на завиване и движението на окачването до отклонението от курса, за да осигури максимално сцепление и производителност във всеки даден сценарий.
Скоро на клиентите очакваме да се предложи и открита версия, тъй като още миналата година Ferrari е регистрирал името Amalfi Spider.