Индийската компания "Тата Мотърс" представи на изложението в Женева (Salon.Auto.ch) ултракомпактен концептуален модел, който нарича "Мегапискел".
Той прилича на студията, показания на същия форум миналата година. Името на тогавашния модел беше "Пиксел", а според "Тата" това щял да бъде "Нано" на 2050 г.
Сега моторът е заменен с хибриден силов агрегат, а вместо двете "заешки уши" на вратите на стария концептуален модел има четири плъзгащи се врати.
"Моделът "Мегапиксел", разработен от подразделенията на "Тата" в Индия, Великобритания и Италия, олицетворява идеята ни за автомобила на световните мегаполиси, заяви изпълнителният директор Пракаш Теланг.
По думите му студията има потенциал да стане бестселър не само в Индия. Близък по габарити на "Хюндай i10" и "Сузуки Уейгън-R", индийският микрован е доста по-изящен и приятен за окото, като предлага впечатляващи иновации.
Отварящите се в противоположни посоки не невиждана идея, но новостта е че отсъства централна колона. Това облекчава много достъпа до вътрешността на салона на колата, където има място за четирима възрастни.
Задвижването е поверено на четири независими електромотора, по един за всяко колело, като управляеми са както предните, така и задните колела.
Захранването е поверено на блок литиево-фосфатни акумулатори с капацитет 13 кВт/ч. При бързо зареждане (30 мин.) се достига 80% от капацитета им, с който колата може да измине до 87 км.
Дори и след това колата няма да спре, защото в действие влиза бордови генератор с едноцилиндров бензинов двигател 325 куб. см и мощност 30 к.с., който зарежда акумулатора в движение, и колата продължава да върви на ток.
Тази схема осигурява много ниско ниво на емисии на CO2 - едва 22 г на километър.
Автомобилът има максимална скорост от 110 км/ч и предлага пробег от 900 км при пълен бензинов резервоар и зареден акумулатор.
Сред другите впечатляващи неща в колата са радиусът й на пълен завой от 2,8 м, което е наполовина от този на автомобилите от голф-класа.