Stellantis потвърди, че до 2025 г. ще инвестира 30 млрд. евро ($35,6 млрд.) за ускоряване на прехода към електрификация на марките си. Част от средствата ще отидат и за нов софтуер, който да увеличи печалбата в следващите години. Всички 14 марки на Stellantis ще лансират изцяло електрически модели, които ще стъпват на четири модулни платформи, задвижвани от три задвижващи модула и стандартизирани батерии.
Една от целите на Stellantis е постигане на паритет между общите разходи за притежание на е-кола с тези на конвенционален автомобил с ДВГ до 2026 г., като направи електромобилите по-достъпни за масовия клиент. Само така ще може да се постигне следващата цел, която е постигане на 70-процентов дял от общите продажби в Европа за електромобилите и плъг-ин хибридите до 2030 г. (14% днес), както и 40% в САЩ (от 4% днес).
Renault върви към изцяло електрическа гама
Основата на този преход ще са четири модулни платформи, които ще се използват за всички видове каросерии. На тях ще се монтират три задвижващи модула, като ще може да получават софтуерни и хардуерни актуализации, с които да се увеличава техният жизнен цикъл. Платформите ще се наричат STLA Small, STLA Medium, STLA Large и STLA Frame. Електрическите задвижващи модули ще включват мотор, трансмисия и инвертор, предлагайки FWD, RWD, AWD и 4Xe. Всяка платформа ще може да поддържа производството на до 2 млн. автомобила годишно.
Стандартизираните пакети батерии ще предлагат пробези от 500 до 800 км, поддържайки бързо зареждане на до 32 км в минута. Stellantis разработва батерия с висока плътност и алтернатива без съдържание на кобалт и никел, които ще са готови до 2024 г. Следващото поколение твърдотелни батерии се очаква да достигнат производство през 2026 г.
Очаквано: Volkswagen спира продажбата в Европа на коли с ДВГ до 2035 г.
Производството на електрически автомобили на концерна Stellantis ще се подпомогне от пет гигазавода за батерии в Европа и Северна Америка, заедно с допълнителни доставчици и партньори. Комбинираният капацитет ще е 130GWh до 2025 г., който ще нарасне до над 260GWh до 2030 г. Планът предвижда 40% спад на разходите за производство на батерии от 2020 до 2024 г., последван от 20% спад до 2030 г.
Към момента е потвърдено, че Opel/Vauxhall минава изцяло на ток до 2028 г., FIAT ще спре да продава в Европа коли с ДВГ до 2030 г., Lancia ще лансира три нови електромобила, Maserati и Jeep ще лансират електрическа версия на всеки един свой модел в гамите си, Dodge ще лансира електрически масъл кар, Ram ще пусне електрически пикап, а Abarth ще се превърне в електрическа марка, фокусирана върху динамиката.
Най-горещата тема: повече за е-колите e.GO, които ще се произвеждат в България
Новата „двойка” има потенциала да се превърне в култов модел