Н ай-зеленият микс на европейския пазар през 2025 г., с над 65% електрически и електрифицирани автомобили от общите продажби и до 90% електромобили с марката Renault през 2030 г. Това е основната цел на компанията, но не и единствената.
С химия, базирана на NMC (никел, манган и кобалт), Групата ще покрие 100% от бъдещите лансирания на електрически модели във всички сегменти. Новата батерия ще обхване всички гами с до 1 000 000 електромобила в целия Алианс до 2030 г. Този избор на химична технология осигурява много конкурентно съотношение цена на километър, с до 20% по-голям пробег в сравнение с други решения и много по-добри показатели за рециклиране.
В същото време компанията подписа два договора за заводи за батерии. Целта е след по-малко от 10 години Групата да намали разходите си с 60% на ниво пакет, с цел под 100 долара/kWh през 2025 г. и дори под 80 долара/kWh, докато подготвя пристигането на технологията за твърди батерии в рамките на Алианса през 2030 г.
В електрическия град на Renault ще се правят по 400 000 коли годишно
Renault Group е първият автомобилен производител, който разработва свой собствен електромотор - без рядкоземни елементи и базиран на технология за електрически възбуден синхронен двигател (EESM), заедно със собствен редуктор. Групата постепенно ще внедри нови технологични подобрения от 2024 г. в своя EESM двигател: фиксатор на стартера, залепен моторен блок, валове без четки и с кухи ротори; намаляване на разходите и подобряване на ефективността на двигателя.
Групата работи и по по-компактно електрическо задвижване, наречено "всичко в едно". Това електрическо задвижване се състои в обединение на електромотора, редуктора и захранващата електроника (проект One Box) в един пакет. Това ще розволи 45% намаление на общия обем (еквивалентен на обема на резервоара за гориво на Clio от сегашно поколение), 30% намаление на разходите за цялостното задвижване (спестяване равно на разходите за електромотор) и 45% намаление на загубената енергия по цикъл WLTP.
Групата ще се възползва максимално от своите специализирани EV платформи (CMF-EV и CMF-BEV, като втората ще намали разходите на автомобила с 33% в сравнение със сегашното поколение на ZOE), лансирайки 10 нови електрически модела до 2025 г., седем от които ще бъдат за марката Renault. Емблематичното Renault 5 с модерен и електрически обрат ще бъде произвеждано в Северна Франция. Групата ще съживи още една емблематична звезда, наречена в момента 4ever. Renault Group ще засили позициите си в изцяло електрическия сегмент С, първо с новия MéganE през следващата година.
Марката Renault има за цел да достигне до най-зеления микс на европейския пазар през 2025 г., с над 65% електрически и електрифицирани автомобила от общите продажби и до 90% електромобили през 2030 г. Тук е важно да се отбележи, че предишната стратегия предвиждаше в тези 90% да влизат PHEV и HEV модели, докато сега този процент ще е само от BEV модели.
Електрическата Honda е обещава 2,13 лв./100 км
Skoda ще представи поне три бюджетни електромобила до 2030 г.
Очаквано: Volkswagen спира продажбата в Европа на коли с ДВГ до 2035 г.