Г ерманската компания Sono Motors обяви промяна на плановете си за старт на масово производство на задвижвания от слънчева енергия автомобил Sion, предаде “Ройтерс”.
Това ще е финландската компания Valmet Automotive, а не шведската NEVS, която е под шапката на китайския гигант Evergrande. Смяташе се, че ентусиастите от Sono имат договор с “Националния електрически шведски автомобил” - което се крие зад абревиатурата NEVS, подписан през 2019 г., но той се оказва само предварителен.
Планира се производството да стартира догодина.
Sono тръгва през 2016 г., както се е случвало и преди, при това с компании, променили света - в гараж на един от създателите си. Идеята е колата й, наречена Sion, да черпи енергия от соларни клетки.
Благодарение на тях изминава по 112 км на седмица. Отделно от това возилото разполага с батерия с 305 км пробег на ден.
Любопитно е, че основен акционер в новия партньор Valmet Automotive е китайският производител на батерии CATL, който доставя на Mercedes. Компанията има два завода във Финландия, а трети се строи в Германия. Така споразумението със CATL придобива по-голям смисъл.
Плановете на Sono Motors са първоначално да се стартира с по-малък обем производство - с четири цифри, и да достигне 43 хиляди в близките години.
Цената на “слънчевия” автомобил е 23 950 евро, като тя се отнася за първите 18 500 броя. Когато тази кота бъде достигната, цената ще скочи на 25 126. Дотук са приети около 17 хиляди заявки.
През 2017 г., когато Sono представи прототип, прогнозните стойности бяха други - за около 16 хиляди евро.
Идеята на Sion e да предлага двупосочно зареждане. Слънчевите му клетки са 330, а батерията е с капацитет 30 кВ/ч. За да бъдат защитени, клетките са покрити с поликарбонат, който е лек и здрав същевременно. Електромоторът е с мощност 107 к.с.