След дъжд качулка: АПИ се хвали, че е завършила ремонта на опасните отсечки

Става въпрос за 36 отсечки с концентрация на пътни инциденти

дупки

iStock

Р емонт, след като умрат хора и стане голям социален проблем. Акция на МВР за неправомерно издадени книжки, след като пътен терорист влети в спрял на червено автобус. Монтиране на нови мантинели, след като автобус падне в дере през мантинела... Да изброявам ли още случаи? Излишно е, защото всеки път, абсолютно всеки път е едно и също: след дъжд качулка. Защото, ще го кажа (напиша) за пореден път: у нас думата превенция е изчерпана от всякакво съдържание, използва се само по телевизионните студия за замазване на очите на зрителите, но няма вече кой да повярва.

Затова, с доза насмешка, защото за тези опасни отсечки се знае от години и от години се говори за техен ремонт, ще „аплодираме“ АПИ, че са ремонтирали всички 36 отсечки, включени в Плана за обезопасяване на участъци с концентрация на пътни инциденти.

Агенцията апелира шофьорите да карат внимателно, да спазват правилата за движение и ограничението на скоростта, да не предприемат рискови изпреварвания, с които застрашават безопасността на всички останали пътуващи.

И тук идва продължение, което явно всички ние трябва да кажем „браво“. Обезопасяването на републиканските пътища не приключва с първоначално набелязаните 36 трасета с концентрация на пътни инциденти, изтъкват от АПИ. Агенцията е планирала мерки за още 145 участъка, в които се наблюдава повишен риск от настъпване на пътнотранспортни произшествия от различен характер с обща дължина близо 500 км. Крайният срок за реализация на мерките в тези участъци е до края на 2026 г.

Ами не, няма да кажа „браво“, защото това е в задълженията на агенцията, това й е работата, както се казва. Защото купуването на над 1000 нови патрулки от Фонд пътна безопасност не ми изглежда като мярка, която да ме накара да се чувствам по-сигурен.

Източник на статията: bta.bg

АПИ ремонти опасни отсечки България пътна безопасност