Г лавният изпълнителен директор на Volkswagen Group Оливер Блуме заяви, че Европейският съюз трябва да обмисли коригиране на високите си мита срещу китайските производители на електрически автомобили, като се взимат предвид инвестициите, направени в Европа.
Потенциалните ответни мита от страна на Китай върху германските автомобили могат да засегнат произведените в Китай автомобили с марката Volkswagen, както и германския износ, включително на марки като Audi, Porsche или Lamborghini, каза още Блуме.
Евентуални наказателни мита биха били особено рискови за германската автомобилна индустрия“, каза Блуме пред германския вестник Bild am Sonntag. „Ще се сблъскаме със значителни трудности на китайския пазар. Ето защо ние ясно се противопоставяме на такива нови правила.“
Блуме каза, че компаниите, които инвестират и създават работни места в Европа, трябва да получат облаги, като евентуално ги освободят от митата до 45% върху китайските електромобили, каквито ЕС гласува на 4 октомври.
Десет държави членки гласуваха в подкрепа на по-високите мита, докато Германия и четири други гласуваха против, а 12 страни се въздържаха, се казва в докладите.
VW, BMW и Mercedes-Benz се противопоставиха на митата. Трите автомобилни производители правят около една трета от продажбите си в Китай.
Новите тарифни ставки ще бъдат до 45% за производителите на електромобили, изнасящи от Китай, като се вземе предвид съществуващата ставка от 10%.