EС одобри митата за китайските електромобили

Германия ще пострада много от този търговски спор, но лобито на Франция се оказа по-силно

Пламен Георгиев,
NIO станция китайски автомобили

NIO/Facebook

П редложението на Европейската комисия за налагане на окончателни мита върху произведените в Китай електрически автомобили получи необходимата подкрепа от държавите-членки при гласуване днес, 4 октомври.

Комисията добави, че ще продължи успоредно преговорите с Китай, „за да проучи алтернативно решение, което трябва да бъде напълно съвместимо със СТО, адекватно за справяне с държавното субсидиране, установено от разследването на Комисията, подлежащо на наблюдение и приложимо“.

Комисията, изпълнителният орган на ЕС, вече може да продължи с прилагането на задълженията, които ще продължат пет години. Десет държави членки гласуваха в подкрепа на мярката, докато Германия и четири други гласуваха против, а 12 се въздържаха.

Решението на ЕС идва, след като разследване установи, че Китай несправедливо е субсидирал своята индустрия. Пекин отрича това твърдение и заплаши със собствени мита върху европейските млечни продукти, бренди, свинско месо и автомобилния сектор.

Блокът активно се опитва да намали зависимостите си от Китай, като бившият президент на Европейската централна банка Марио Драги предупреди миналия месец, че „конкуренцията, спонсорирана от държавата в Китай“ е заплаха за ЕС, която може да го направи уязвим на принуда. ЕС, който направи 739 милиарда евро в търговията с Китай миналата година, беше раздвоен дали да продължи с митата.

Новите мита ще бъдат до 35% за производителите на електромобили, изнасящи от Китай. Новите мита идват в допълнение към съществуващата ставка от 10%.

Източник на статията: autonews.com

мита Европейски съюз Китай