С едмицата, в която прекрачихме във февруари и започнахме да усещаме някаква зима, не предложи големи премиери и чутовни автомобилни новини, но това е нормално като за начало на годината.
Проследихме обаче новини, свързани с големи процеси, големи марки, големи автомобили (SUV), а оттам и големи момчета (или момичета), които си ги купуват. Големи като положение, пари, амбиции, мечти и т.н.
В тази връзка за започнем с Mercerdes, която представи фейслифт на GLE-Class. И купето, и SUV вече ще се предлагат само като хибриди, като има и такъв дизел.
Още нещо и доста по-значимо - задава се сеч в гамата на Трилъчевата звезда. В близките години ще бъдат съкратени купета, комбита, кросоувъри, ще останат 14 от 33 каросерии.
Отиваме на американска земя, за която най-вече е предназначен Mazda СХ-90. Това е новият флагман на японската марка, най-мощният й сериен модел досега.
В края на седмицата в САЩ започна процес по предефиниране на понятието SUV. Защо го правят янките, можете да разберете от линка по-долу. Причината е обяснима.
Не по тази причина Range Rover обнови един от най-луксозните си парианти - Velar. А за да го направи още по-ексклузивен, но и по-практичен с новия PHEV.
Отбелязваме официализирането на променята в Renault Nissan, подробности за която ще научим в близките дни. Есенцията на този етап, че партньорството вече е абсолютно равнопоставено - френската марка намалява дела си от 43 на 15 процента в Nissan.
Двата бранда обаче остават съюзени, вече разработват нови проекти на няколко континента.
Все още се говори много за равносметката от 2022 г. - кой колко е продал. Така научихмче, че VW Golf (о, чудо!) не е бил №1 в Европа, изпреварен е от Peugeot 208. Че и в топ 3 не е бил.
Bugatti Chiron Profilee постави рекорд по продажба на нов автомобил - на търг.
А Skoda Enyaq vRS влезе в “Гинес” с два рекорда по… дрифт на лед.
Доста новини имаше и от Формула 1 - Ford се завръща, Honda остава, Audi бавно, но сигурно превзема Sauber.