С лед няколкоседмична подготвителна кампания, Mazda разкри флагмана CX-90. Със своите 345 к.с. автомобилът се превръща в най-мощният сериен модел на марката. Благодарение на гъвкавата си вътрешна архитектура, моделът предлага до 8 места.
Като дизайн няма изненади: новото попълнение повтаря формите от CX-60, но добавяйки повече обем, за да може да се поместят три реда седалки, като на третия да седят до трима човека. Този модел е предназначен предимно за Северна Америка, докато CX-60 и CX-80 – за Европа.
Задвижването на модела е поверено на два двигателя. Единият е 3,3-литров турбо бензинов „шестак” с 48-волтова мека хибридна система, чиято мощност е 345 к.с и 500 Нм въртящ момент.
Втората опция е плъг-ин хибридна, която разчита на 2,5-литров двигател с четири цилиндъра, подпомаган от електромотор и батерия с капацитет 17,8 kWh. Тази конфигурация при СХ-90 PHEV ще осигурява сумарна мощност от 327 к.с. и 500 Нм.
Макар компанията да не дава цифри, а ние да сме посочили такива, е защото едва ли може да очакваме разлика с европейската версия на СХ-60 и нейното хибридно задвижване.
И в двата случая задвижващи ще са четирите колела посредством нова 8-степенна автоматична трансмисия, която изоставя стария конвертор на въртящ момент. Към момента марката пази данните за ускорение, разход и пробег на плъг-ин хибрида.
Двата двигателя са надлъжно разположени, като автомобилът е оборудван с системата Kinematic Posture Control, която неутрализира накланянето на каросерията в завой. Тя прилага леко спирачна усилие върху вътрешното на завоя задно колело.