Новият "Сеат Толедо" ще дебютира на автосалона в Женева - засега само като студийна разработка. Серийният вариант обаче едва ли ще се различава съществено от него.
В централата на недобре представящата се испанска марка, или по-скоро хората от Волфсбург, най-накрая разбраха, че е време да престанат с експериментите с външността на колите и странните балонообразни купета явно отиват в историята.
Докато предишното "Толедо" приличаше по-скоро на миниван, новият модел е с типичен силует в духа на "Шкода Октавия" - и като нея всъщност не е чист седан, а петвратка.
Разликата между испанката и чехкинята е в габаритите - "Толедо" е по-компактен и по размери се разполага между B- и голф-класа.
Докато предишното "Толедо" беше развито върху голф-платформата, при новата, четвърта генерация на колата, платформата е удължена и леко доработена от "Фолксваген Поло".
Дължината е 4480 мм, ширината 1693 мм, а междуосието 2600 мм.
За сравнение "Форд Фокус" е по-дълъг с 54 мм, по-широк със 130 мм, а междуосието му е с 48 мм по-дълго.
Създателите на новата испанска кола отбелязват, че заради специфичното си купе "Толедо" е доста по-практичен от традиционния седан. Багажникът му предлага товарен обем от 500 л.
Информация за двигателите и оборудването на машината ще получим в Женева, а продажбите на колата в Европа ще тръгнат към края на годината.