Porsche показа най-мощния Cayenne до момента

Cayenne Turbo E-Hybrid идва със 739 к.с. и също толкова сериозна цена

Пламен Георгиев,
Porsche Cayenne Turbo E Hybrid

Porsche

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid e най-мощната версия на Cayenne до момента. Това е най-важното за този автомобил, затова трябва да почнем с цифрите. По дизайна няма какво толкова да се каже, но пък може да кажем, че заменя предишния Turbo вариант.

И така, след като лансира обновения Cayenne в началото на 2023 г., топ версията в семейството отново е пълг-ин хибрид. Porsche е актуализирал технологията в този наследник на Cayenne Turbo S E-Hybrid по няколко направления, постигайки значимо увеличение на пробега на ток и динамиката.

Електромотор със 130 kW (176 к.с.) подпомага съществено преработения 4-,0-литров битурбо V8 с 441 kW (599 к.с.). Системната мощност на тази конфигурация възлиза на 544 kW (739 к.с.) и максимален въртящ момент 950 Нм.

Динамиката на Cayenne Turbo E-Hybrid оправдава етикета „най-мощен”. Новият Cayenne Turbo E-Hybrid спринтира от 0 до 100 км/ч за 3,7 секунди и достига максималните 295 км/ч.

Cayenne Turbo E-Hybrid е оборудван с батерия с капацитет 25,9 kWh, която е монтирана под багажника. Новото 11-киловатово бордно зарядно може да намали времето за зареждане под 2,5 часа на подходяща стенна или обществена зарядна станция.

Пробегът само на електричество на модела е 70-73 км по цикъла WLTP, ако се шофира само в града, от Porsche твърдят, че могат да се изминат до

76 – 82 км.

Porsche

Иначе Porsche пътното поведение на модела с адаптивно въздушно окачване, което е стандартно за модела. Двукамерната, двуклапанна технология позволява регулиране на компресията и обратното движение на амортисьорите, като така съществено се променя характерът на пътно поведение в режим Comfort и Sport Plus. Porsche Torque Vectoring Plus е стандартен, докато Porsche Dynamic Chassis Control и завиващи задни колела са в списъка с опции.

Turbo E-Hybrid ще се разграничава от останалите членове в семейството по уникалната предна маска, която се характеризира с по-големи въздуховоди. Колесните арки и долната част на предната маста са боядисани в цвета на купето. Червени спирачни апарати и двойни ауспуси завършват визуалния облик на E-Hybrid. Стандартно моделът е оборудван с фарове HD-Matrix Design LED.

Porsche

В интериора отличителните черти са Race-Tex облицовка на тавана, отопляем GT Sport волан, алуминиеви акценти по вратите и таблото, регулируеми в 18 посоки кожени Sport седалки. Налични са и седалки Comfort. Арматурното табло е увековечено с 12,3-инчов дисплей на инфотейнмънт системата, извитото приборно табло е с диаметър 12,6 инча.

Новият Turbo E-Hybrid е вторият от трите хибридни модела, които Porsche ще представи през 2023 г. Той може да се поръча (като SUV или Coupe) на всички пазари на Porsche, като стартовата му цена в Германия започва от 176 324 евро. Версията Coupé е малко по-скъпа – 179 775. Cayenne Turbo E-Hybrid се предлага и с пакет GT, но срещу 208 454 евро в Германия.

Porsche Porsche Cayenne Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid