Новият Citroen C5 Aircross с железни аргументи за вниманието на клиентите

Нова платформа, нов дизайн (отвън и вътре), най-голямото пространство на втория ред седалки, хибридно, плът-ин хибридно и изцяло електрическо задвижване

Citroen C5 Aircross

Citroen

С лед като го чакахме цяла година, днес Citroen C5 Aircross бе официално представен. С това бе маркиран краят на моделното обновяване на марката, а въпросният модел застава на върха на гамата. Но това са може би двата най-маловажни факта за новия френския автомобил, който на прима виста притежава всичко онова, което да го направи първи избор при разглеждане на опциите за покупка на нов модел в С-SUV сегмента.

Една от причините е, че новият C5 Aircross се разделя с досегашните заоблени форми и извити линии, за да възприеме по-стегнатите и категорични контури на новия стилистичен език на марката Citroеn. Вече имаме по-остри линии, вертикална предница и хоризонтален преден капак, новата 3-компонентна светлинна графика на Citroën е получила оригинална интерпретация с изключително тънки хоризонтални сегменти. Фаровете може да са матрични.

Отзад имаме мускулести „рамене“ в областта на калниците, аеродинамични елементи, колела с диаметър 740 мм, просвет от 200 мм, както и задължителното двуцветно изпълнение (опция).

Citroen

Седалките Citroën Advanced Comfort не са новост, но не трябва да ги пропускаме, защото са неразделна част от комфорта в купето на новия модел. Предните седалки предлагат 10-посочни електрически настройки, както и функция за отопление, вентилация и масаж с пет различни програми. Тук задължително трябва да вкараме факта, че C5 Aircross предлага най-голямото място в областта на краката на пътниците на задните места в сегмента. За приятното изживяване на борда „вина“ носи и панорамният покрив с размери 1069 x 720 мм.

Citroen

И, къде без него: „вълшебно килимче“, както Citroen нарича меката и комфортна визия на своите модели, гарантирана от окачването с Progressive Hydraulic Cushions - прогресивни хидравлични ограничители, благодарение на които системата поглъща неравностите на пътя.

Citroen

Новият Citroën C5 Aircross разполага с най-големия предлаган някога от марките в групата Stellantis централен HD сензорен екран. Те са го нарекли „водопад“, защото „изтича“ плавно като водопад надолу. Приборното табло е 10-инчово, има опция и за head-up дисплей.

Три са опциите за задвижване. Първата е мека хибридна версия (Hybrid 48V), която е позната от другите модели на марката. Това ще рече 1,2-литров 3-цилиндров двигател със 136 к.с. и е-мотор в новата шестстепенна трансмисия eDCS с два съединителя.

Citroen

Хибридната система Hybrid Rechargeable 195 (пълг-ин хибрид) осигурява комбиниран пробег само на ток до 86 км (над 100 км само в града). Тук се комбинира 1,6-литров 4-цилиндров двигател със 150 к.с. и ел. мотор със 125 к.с., черпещ енергия от батерия с капацитет 21 kWh. Системната мощност е 195 к.с., а електромоторът е интегриран в новата седемстепенна автоматична трансмисия eDCS с два съединителя.

Накрая идва и e-C5 Aircross, който предлага до 680 километра автономен пробег на електричество. Стандартното бордно зарядно е 11 kW, но има и опция за 22 kW. От 2026 г. моделът ще предлага функцията V2L. Две ще са опциите: 73 и 97 kWh, като и двете се правят във Франция. Електродвигателят също се прави от Stellantis, отново във Франция.

Citroen C5 Aircross Concept