7. BMW – 42 милиарда долара
Две са основните послания от компанията в месеците след началото на пандемията. Първото е, че 6000 от 120 000 работници във фирмата ще бъдат съкратени. Това беше очаквано и не се отрази сериозно на пазарната стойност на компанията. Второто се отрази сериозно, и то в позитивна посока. BMW вече има своя линия електронни SUV на батерия, като по този начин влиза в борба за клиенти с Model Y на Tesla и Mercedes-Benz EQC на Daimler.
Мъск удари джакпот от $2,1 млрд
6. Ferrari – 42 милиарда долара
Пандемията удари и Ferrari, но значително по-слабо. Компанията затвори заводи през март и април, но още в началото на май техните работници се върнаха на служба. В последните два месеца, всяка седмица на стоковия пазар е успешна за производителя на луксозни автомобили. Компанията произвежда малък брой автомобили в сравнение с конкурентите й, но те основно са на цена между 250 000$ - 1 000 000$, което означава, че се разчита на заможни клиенти. Тези клиенти явно преживяват кризата по-добре от други, защото продажбите на Ferrari не са спаднали.
5. Daimler – 44 милиарда долара
Една от компаниите в света, която уволни най-много служители в последните месеци. Още преди пандемията, през ноември 2019 година, те обявиха планове за съкращения в размер на 10 000 души през следващите три години. Ситуацията обаче изглежда още по-сериозна и от компанията излезе информация, че в следващите месеци може да бъдат съкратени 15 000 души.
4. Honda – 45 милиарда долара
Постепенно японската компания започна да възстановява позициите си преди пандемията, но тя бе ударена силно. Дълго време производството й в САЩ бе поставено на пауза, а работниците бяха пуснати в неплатен отпуск. Сега ситуацията е друга и дори се говори, че компанията се опитва да навакса пропуснатите ползи заради пандемията.
3. Volkswagen - 84 милиарда долара
Нестабилното бъдеще на автомобилният гигант продължава. Той бе един от сериозните губещи от пандемията, не само сред автомобилните производители, а изобщо сред големите компании в световен мащаб. Все по-често се споменава корпоративният дълг на компанията от 129 милиарда долара, който е по-голям от дълговете на държави като Южна Африка и Унгария.
2. Toyota – 176 милиарда долара
Toyota загуби 19% от пазарната си стойност по време на пандемията от COVID-19 и, макар че успя да възвърне част от загубите, те все още са значими. В тези 5 месеца много от заводите на компанията не работиха и не произвеждаха. Впоследствие компанията нареди възобновяване на производствените дейности във всички заводи.
1.Tesla – 183 милиарда долара
Компанията, която бе създадена преди малко повече от 15 години, започна много трудно своя път към върха. Но последните години бяха изключително силни за нея и тя успя да изпревари по пазарна стойност дори гигантите Toyota и Volkswagen. Благодарение на популярността на Model 3, Tesla продаде повече коли през 2019 г., отколкото през предходните две години общо.
Tesla Model S е първият електромобил с пробег над 400 мили (647 км)