„Москвич” е във фокуса на интереса от края на миналата година, когато името отново бе върнато към живот. „Москвич 3” е ребрандиран китайски JAC JS4, като в руската машина няма нито един руски компонент, дори емблемата му идва от Китай.
На този фон руското посолство у нас ни рекламира модела за 55 000 лв., но още с лансирането му руски експерти изказаха мнение, че високата цена ще е сериозен възпиращ фактор пред плановете за годишни продажби от 50 000 броя.
Оказва се, че са били много прави въпросните експерти, след като «Российская газета» разкри, че пазарният дебют на „Москвич 3” преминава при мижав интерес. През последните два месеца (декември и януари) руснаците са купили цели 36 автомобила. Изданието пише, че през декември са реализирани 6 продажби, а през януари – 29. През последния месец на миналата година руснаци са купили 2 електрически „Москвич”-а, а през януари – 3.
В началото на януари бе съобщено, че от конвейра на бившия завод на Renault в Москва е слязъл двехилядния „Москвич”. Планът за тази година е производството на 50 000 автомобила, 10 000 от тях ще са електрически. През 2024 г. производството трябва да достигне 100 000.
„Москвич 3” е оборудван с бензинов турбомотор с обем 1,5 литра и мощност 150 к.с., работещ или с 6-степенна механична, или с вариаторна трансмисия.
Електрическият модел разчита на мотор с мощност 68 к.с. и рекламирани 410 км пробег, но по стария тестови цикъл NEDC. НЕговата стартова цена е двойно по-висока от тази на конвенционалния модел – 3,5 млн. рубли (87 500 лв.).