Милен Иванов: българинът, който направи Rezvani Vengance и рисува за Dream Works

Най-запалените автомобилни фенове знаят името на Милен, създал звяра на снимката, но с него говорим и за други неща, например ChatGPT и кой кого ще надхитри

Милен Иванов

Личен архив

Р исуването е негова страст от дете. С молив и флумастер, в часовете по математика, като много от нас, рисува автомобили. Страст, която го отвежда до Националната художествена академия със специалност „Индустриален дизайн“. Страст, която и днес движи живота му.

Големият пробив идва, когато Rezvani Motors го забелязват и решават да превърнат негов дизайн в реалност. Това е лимитираният Rezvani Vengance от снимката. Но талантът му е забелязан и от американско филмово студио, едно от най-известните, за което започва да твори автомобилни дизайни за „Бързи и яростни“, но не точно оригинала. Тези дни се бори с изкуствения интелект чрез ума си, за да го надхитри. И твърди, че успява.

 Rezvani Vengance

Rezvani Motors

Rezvani Vengance

За умението да твориш различно и усета за детайл, както шанса да бъдеш забелязан на световно ниво, пред Vesti.bg, говори автомобилният дизайнер Милен Иванов.

Колежката Анита Иванова пита Милен за автомобилния дизайн, „измислена ли е вече „топлата вода“ или винаги има нещо, което не е създадено?“

Основното при един автомобил е той да има 4 гуми и 4 врати. Но относно самия дизайн, добре забравеното старо го използват при джиповете, но при спортните автомобили се използват нови идеи и въведения, по-скоро аеродинамиката, която в миналото я е нямало. В момента при спортните коли няма препратка от миналото.

Няма как да се мине без темата Rezvani, все пак това е бруталният джип, който дава тласъка на Милен да се развива и да може да се похвали, че е създал дизайна на реален автомобил. „Създавате дизайна на всъдехода [Rezvani Vengance] за игра, но по-късно той се превръща в реална кола. Каква беше идеята Ви в началото?“

Ако ми поръчат да направя кола за игра, която ще карат на Марс, естествено, че това е само игра и аз не бих се съобразил с много нещо, защото е въображение и може да правиш, каквото искаш. Но, ако поръчат автомобил за филм, да кажем, ще я кара Батман и тогава колата ще изглежда сравнително реално, но ще прави щури неща, като това да изстрелва стрели или да скача от високо. Тук има измислица, но има и реалност.

Личен архив

Третата стъпка е – за реалния свят, където ще се произведе. Там има стандартни ограничения. Идеята е да покрия всяко едно от тези неща, доколкото мога – колата да може да стане реалност, но и да е част от игра или предназначена за филми. Това беше идеята ми. Джипът е направен за мое портфолио. По този начин с мен се свързаха както от Game студиа, така и истински производители на автомобили.

Логичният въпрос следва веднага: „Кой беше първият, който се свързва с Вас и кога този автомобил стана реалност?“

Тук става дума за бутикови производители. Те имат бази само за дизайн и всичко е строго секретно. Бутиковите производители правят индивидуални модели за клиенти, на които вече им е омръзнало да имат всички коли от т.нар. нормални производители и започват да се насочват към бутиковите. Затова и бройките са максимално 50. Първо с мен се свърза руска фирма, после и такива от Южна Африка, Тайланд и Америка.

И тук нещо много любопитно – освен световните рап звезди от калибъра на Кание Уест, дали няма и българин, каращ Rezvani?

По нашите улици се карат много скъпи автомобили, а базовата цена (без екстри) на този джип стартира от 285 000 долара. Има и българи, които го притежават. Човекът е от рап музиката. Това е шоу кола за някой, който иска да бъде много екстравагантен.

Личен архив

Но Rezvani e едната страна на монетата, Милен е открит и от други. Той работи за американско студио по кино хита „Бързи и яростни“. „Как Ви откриха и какви задачи Ви поставиха?“

Universal Pictures държат правата за „Бързи и яростни“. Тъй като той вече е 10 части, започват да дават филма на франчайз на други студиа, на такива с анимации също, дори в Индия има собствен „Бързи и яростни“, на локално ниво. По този начин може да се направи филм с тяхното име, като те взимат процент от това. От Netflix искат да направят анимация, базирана на филма, която да се казва „Бързи и яростни: Шпионски състезатели“, като идеята е да бъде детски филм и да е на серии.

Американското студио „Dream works” прави анимацията по този проект и реално работих за тях две години (от 2018 г. до 2020 г.), като създавах коли за този проект.

„Колко души има като Вас в България?“

То е много специализирано и не се знаем много, единици са. Самото търсене е малко и в България не сме конкуренти помежду си, защото липсва такъв пазар. Относно търсенето, то идва от цял свят и в този смисъл ти се конкурираш с целия свят.

„В момента, по каква задача работи умът Ви?“

В момента надграждам, за да покажа нови умения. Работя основно по изкуствения интелект. Той започва да прави дизайни, но аз виждам кое все още не може да този ChatGPT и насочвам новите си знания в тази посока. Това, което правя сега, са едни по-специални анимации. Изкуственият интелект може да направи дизайна, не перфектно, а като бегла скица. Това, което той все още не може, е да взима решения за разглобяване и анимиране на някакви неща. Представете си филма „Трансформърс“, където колите се превръщат в роботи. Ето това ChatGPT все още не може да направи. Или евентуално може да го стори, но нищо с нищо няма да има логика, а ще изглежда трансформиране като преливка. Няма кой да обучи изкуствения интелект да го направи това, тъй като е много малка ниша. Създавам информация, която я няма, а ChatGPT прави само неща, които хората вече са създали, тъй като той е зареден с информация от хора и просто миксира някакви снимки.

българин дизайнери интервюта Rezvani Beast Милен Иванов