В продължение на години името на Lamborghini се свързва най-вече с дивите спортни автомобили. Но на мнозина фенове започва да прави впечатление, че напоследък Lambo тества все повече и по-разнообразни технологии.
Една от новите ѝ разработки е революционна главина, която компанията нарича Active Wheel Carrier, съобщава Car and Driver. Представители на изданието да тествали прототип на главината в компанията на Рувен Моър, главния технически директор на Lamborghini.
Системата очаквано е доста сложна, но има проста на пръв поглед задача – да регулира в реално време реглажа на колелата. С течение на времето позицията на колелата спрямо купето постепенно се изменя. Правилният реглаж е от ключово значение не само за качественото износване на гумите, но и за поведението на автомобила на пътя.
И разбира се, различните настройки на сходимостта и ъгъла спрямо пътя имат своето значение според ситуацията. Затова се търси оптимална стойност, която да е добра във възможно най-много ситуации. При спортните автомобили обаче са нужни и по-специфични настройки, които пък не винаги са удачни за ежедневието.
Колко по-добре би било да има система, която постоянно и в реално време може да коригира реглажа според необходимостта? Точно това прави Active Wheel Carrier.
Технологията съчетава нужната механика и софтуер, за да може бързо и точно да се анализира и избира правилната настройка на хоризонтала и вертикала. Тестовата система е монтирана на задните колела на тестов Huracan. Сходимостта в този случай е свеоборазното завиване със задните колела, което постепенно става популярно във все повече коли.
Активното управление обаче позволява тя да се променя и според скоростта. „Прибраната навътре“ сходимост като цяло е подходяща за стабилност при висока скорост, а „разкрачът“ увеличава „желанието“ на колата да завива.
В завоя път има нужда от повече сцепление на натовареното колело, затова и повечето спортни коли имат леко отрицателен ъгъл на наклон спрямо пътя. При тях задните колела изглеждат леко разкрачени. Това увеличава стабилността в завой, но я намалява на права. Увеличава и износването на гумите.
Active Wheel Carrier решава проблема, като настройва ъгъла в реално време според необходимостта. При това може да коригира и двете равнини едновременно и то десетки пъти в секунда за малки корекции и под четвърт от секунда за пълен ход на механизма.
Мохър казва, че мехниката е лесната част и тя е практически готова. Трудното е да се усъвършенства системата, която да регулира всичко. Също така и шофьорите надценяват системата, показват тестовете на компанията. Повечето смятат, че технологията може да предотврати загуба на контрол, което не е вярно. Тя подобрява поведението и прецизността.
Резултатите са, че на писта времената на обикновени шофьори се подобряват с 4,8 секунди при включена система, докато при професионалните пилоти ефектът е по-скромен – 2,8 секунди. Засега технологията е още експериментална, като не е ясно кога ще стане факт. Логиката подсказва, че може да е част от наследника на Huracan, чийто дебют се очаква догодина.