Ferrari направи състезателния прототип 499Р достъпен за много, много ограничена клиентела. Цената на хибридния V6 състезателен прототип възлиза на 5,1 млн. евро.
Базиран на победителя в „24 часа на Льо Ман” (първата в генералното класирани от 50 години), „стриктно лимитираният” пистов автомобил е предназначен за несъстезателна употреба от „джентълмен състезатели”.
Говорейки по време на представянето на болида на „Муджело”, водачът на проекта Мануела Чечони каза, че той е създаден „за клиенти да се наслаждават на тръпката от състезателния прототип”, добавяйки, че той е „най-ексклузивния проект на компанията”. Всеки автомобил струва 5,1 млн. евро без ДДС.
Той е направен за „много отбрана клиентела”, като всеки от тези хора ще има достъп до автомобила за… 2 години – заедно с обслужване от фирмения Ф1 екип за поддръжка.
Този модел застава на върха на новата програма Sport Prototipi Clienti, която ще даде възможност на клиенти да закупят модифицирани версии на състезателните автомобили на Ferrari.
Задвижването идва от същия централно монтиран 3,0-литров хибриден V6, както и в състезателния 499P, но двигателят на 499P Modificata е „допълнително натиснат” за системни 707 к.с. допълнителни 81 к.с. са на разположение в рамките на седем секунди, след като водачът на натисне бутона „push to pass", монтиран зад волана.
Състезателният болид е ограничен от регулациите Balance of Performance до 680 к.с.
Зает от Формула 1 800-волтов електромотор задвижва предните колела, който се зарежда при спиране и отрицателно ускорение.
Нищо не се казва за ускорението до 100 км/ч, но състезателният пилот на Ferrari Антонио Фуоко постигна 343 км/ч със състезателния 499P. Очаква се, че по-мощният 499P Modificata би трябвало да постигне по-висока скорост.