Haval H6 е истинска изненада (тест драйв)

кола

Красена Ангелова

А ко има някакъв проблем, с който Haval H6 ще трябва да се пребори, то това са стереотипите и предубежденията, за да може да се наложи в най-конкурентната среда на автомобилния пазар. Този процес не е лесен, защото самите ние бяхме подвластни на него до първата ни среща с автомобила. Но когато скептицизмът мине на втори план, на преден излизат другите качества: страхотен интериор, изпитана технология, добро оборудване и конкурентна цена.

ВИЖТЕ HAVAL H6 В ДЕТАЙЛИ

Но преди да продължим с впечатленията ни от автомобила, първо трябва да отбележим някои факти за марката, които може и да не са известни на публиката. За момента Haval не може да се похвали с висока популярност у нас, макар че известно време компанията-майка бе гореща тема у нас със слогана „Произведено в България”. В момента компанията продължава да е представена с пикапа Steed 6, както и с моделите Haval H2 и H6.

През 2013 г. Great Wall Motors Company отделя своята SUV гама под марката Haval. Същата е №1 SUV марка в Китай, като през януари тази година комулативните продажби на Haval достигнаха 5 000 000 в световен мащаб. Интересно е да се спомене, че през 2018 г. марката заема престижната 16-та позиция в класацията, определяща най-скъпите автомобилни марки в света – Brand Finance Global 500.

Изброяваме тези факти, за да стане ясно, че тук не става въпрос за компания, която използва прословутия способ „copy-paste”, с който години наред свързвахме китайското автомобилно производство. Напротив, инвестициите са огромни, като Haval има свой R&D център дори в Германия.

Подобно на други марки, които използват целия „хардуер” от компаниите-майки, Haval има дори по-богата база „данни”. Както добре е известно, чуждо производство в Китай не можеше да стартира, ако не бъде създаден джойнт венчър с местен производител. На тази база не е изненада, че Haval може да се похвали с богато ноу-хау, използвано от марката в разработването на собствени задвижващи агрегати и трансмисия.

Но преди да стигнем до това, трябва да отдадем заслуженото на дизайна на модел Haval H6. Със сигурност може да го определим като много приятен за окото. Радиаторната решетка и LED-фаровете са масивни и изпълнени в модерните тенденции.

Но нищо, абсолютно нищо в този облик не може да ви подготви за дизайна на интериора, който, по наше мнение, е най-силната черта на модела. Ако трябва да използваме кратко описание, то модерен и ергономичен сякаш са най-подходящите, но това е най-малкото. Не очаквахме да използваме определението „ергономичен”, но това е точно така. Трябва да се отбележи 12,3-инчовото дигитално табло от Bosch (с три режима на визуализация: Trendy, Classic и Sporty), както и широкият вентилационен отвор, започващ от волана и стигащ до пасажерската врата. Централната конзола е супер опростена, а панелът за управление на мултимедията до скоростния лост наподобява конфигурацията при Mazda, като контролът може да се случи и от сензорния 9-инчов централен дисплей.

Но по-голямата изненада за нас беше цялостното усещане за лукс, качество и много добра шумоизолация. За приятното усещане се грижи и огромният панорамен покрив (екстра) от Webasto, както и бежовият кожен салон. Облицовките на вратите и арматурното табло са меки и приятни на допир, което също бе изненадващо на нас.

Ще ви разкажем една кратка случка, на която може да погледнете с недоверие, но тя се случи. Показахме автомобила на добър приятел на член от нашия екип, който подходи по очаквания начин: повдигане на вежди и неуместни коментари. Те спряха в мига, в който той влезе в колата. След около 30-ина секунди в пълна тишина, излезе от колата с думите: „Това е по-хубаво от моята кола.” А неговата кола е нов Opel Insignia комби, наблъскан с всички екстри, предлагани за модела.

Задвижването на Haval H6 е поверено на два бензинови двигателя: 1,5 GDIT със 163 к.с., но по-удачният е 2,0-литровият турбодвигател със 190 к.с. и сериозните 340 Нм въртящ момент, които се предават към предната ос чрез 7-степенна трансмисия с два съединителя. Същата се предлага и за малкия бензинов мотор. Да, дизелът вече е мръсна дума, но у нас той все още се радва на висока почит, а липсата на 4х4 задвижване е факт, с който трудно Haval H6 ще може да противостои на Nissan X-Trail, който изглежда като най-точният му конкурент. Окачването е независимо, на задния ред има достатъчно място в областта на краката, а обемът на багажника може да достигне до 1300 литра. Предлагат се три режима на задвижване (Normal, ЕCO и Sport), които променят реакцията на дроселовата клапа и се избират посредством регулатор под скоростния лост.

За финала оставяме справката с ценовата листа. Тя казва, че базова цена на тестваната модификация е 46 990 лв. с ДДС, докато най-скъпата (Supreme) се предлага за 53 990 лв. Но срещу тази сума получавате панорамен покрив, 7DCT, LED фарове, 360-гладусов обзор с 4 камери, полуавтоматично паркиране, асистент за поддържане лентата на движение (но няма навигация), 18- и 19-цолови алуминиеви джанти, пълен ел пакет, система за следене на мъртвата зона, ABS, EBD, ESP, HDC, HHC и др.

Всичко това ни кара да мислим, че китайците вече могат да правят много добри автомобили, с които да конкурират не малко европейски (за американски нямаме никакво съмнение) марки. Проблемът им е свързан с факта, че трябва да се преборят със залегналите обществени нагласи към щампата „Made in China”.

Технически характеристики

Haval H6

Размери
Дължина, мм: 4610
Широчина, мм: 1860
Височина, мм: 1720
Междуосие, мм: 2680
Просвет, мм: 180

Тегло, кг 1710

Двигател
Вид: редови, 4-цилиндров, турбо
Работен обем, куб. см: 1998
Макс. мощност, к.с. при об./мин: 190 при 5500
Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 340 при 2000 - 3200

Динамика
Макс. скорост, км/ч: 190
Ускорение 0-100 км/ч, сек: 9,9
Среден разход, л/100 км: 8,5
Вредни емисии СО2, г/км: 196

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 46 990

Източник на статията: Vesti.bg