Hyundai Motor Group може да се възползва от възможността да се завърне на руския пазар, тъй като Москва се стреми да ограничи вноса на автомобили, а китайските автомобилни производители се колебаят да създадат местни производствени мощности, според доклад на Корейския институт за автомобилни технологии.
Руското правителство увеличава таксата си за рециклиране, която по същество е един вид мито върху вноса на автомобили, от октомври миналата година, а докладът на KATECH отбелязва, че тези увеличени такси ще имат най-голямо въздействие върху китайските автомобилни производители.
Според анализ на Autostat, Китай е представлявал около 80% от общия внос на автомобили в Русия през първата половина на миналата година. Въпреки това, китайският автомобилен износ за Русия през първите два месеца на тази година е спаднал на половина спрямо този през същия период на миналата година.
„Китайската автомобилна индустрия трябва да се обърне към местно производство (в Русия), за да запази конкурентоспособността си и да се справи с променените политики, но се намира в затруднено положение поради голямата несигурност относно политиките на руското правителство и пазарните ситуации“, се отбелязва в доклада.
Докладът на KATECH цитира проучване на Autostat сред около 5600 собственици на автомобили в Русия през септември миналата година, в което 27,6% от анкетираните са заявили, че никога не биха закупили автомобил от китайска марка, докато 27,5% са заявили, че биха купили китайски автомобил само ако няма алтернативи.
В доклада се добавя, че проблеми с качеството, свързани с издръжливостта и следпродажбеното обслужване на автомобили, произведени в Китай, също биха могли да доведат до потенциално преобразяване на руския автомобилен пазар в средносрочен и дългосрочен план. Той съветва световните автомобилни производители да обмислят опции като съвместни предприятия или консигнация, когато решават дали да се върнат на руския пазар.
Hyundai си остави вратата отворена за завръщане, когато напусна през декември 2023 г. Тогава той продаде завода си в Санкт Петербург за едва 140 000 вона (100 долара) с опция за обратно изкупуване, което позволява на компанията да си върне завода в рамките на две години от първоначалната продажба.
Сега, според The Korea Herald, корейският автомобилен производител изглежда се готви за повторно навлизане в Русия, където Hyundai и Kia водеха пазарния дял с общо 354 000 продадени автомобила през 2021 г. През последните месеци компанията подаде заявка за регистрация на търговска марка до местните власти. Според руски издания Hyundai и Kia са регистрирали над 20 търговски марки в категориите превозни средства, части и аксесоари, които са били одобрени от Роспатент, руската федерална служба за интелектуална собственост.