Ferrari 296 Challenge изхвърля хибрида за сметка на традицията

Въпреки това колата предлага рекордна мощ за сегмента си

Мартин Дешев,
ferrari 296 challenge

Ferrari

Е лектрификацията е неизбежна и за производителите на спортни автомобили. Много от тях вече я приеха и започнах а да предлагат различни хибридни и електрически модели. Ferrari също е сред тях, но това не означава, че компанията е забравила и традиционните ДВГ.

Напротив, тя разработва и такива модели, които са за състезания. Такъв е и новият 296 Challenge. Той се сбогува с всякаква форма на електрификация или пък притеснения да спазва регулации.

Ferrari

Ferrari 296 Challenge ще се използва за състезанията Ferrari Challenge Trofeo Pirelli. Това е деветият модел, който компанията прави за лигата, като наследява 488 Challenge Evo от 2020 г.

Новият 296 Challenge използва „чист“ V6 двигател, който е 3-литров и напълно „освободен“ от ограничения. Така той развива 700 к.с. и 740Nm. В резултат, 296 Challenge развива 234 „коня“ на литър, което според Ferrari е нов рекорд за сегмента.

Аеродинамиката на колата също е подобрена и постига рекордни стойности. Тя осигурява максимална ефективност във всякакви условия и генерира 870 кг. сцепление при 250 км/ч, когато спойлерът е в максимален ъгъл на атака.

Ferrari

Колата ще предложи и новата система ABS EVO Track. Това е адаптирана версия на системата за шосейния 296 GTB, като са добавени и нови CCM-R Plus дискови спирачки със значително подобрение на спирачния ефект и по-дълга издръжливост.

Моделът ще използва и нови гуми, които са специално разработени от Pirelli за него. Те ще са монтирани на 19-цолови джанти. Колата ще направи дебют по врме на състезанията на пистата „Муджело“ в края на октомври.

коли автомобили състезателни автомобили Ferrari