През първото полугодие на 2011 г. "Ауди" са продали в световен мащаб 652 950 автомобила при 610 531 за "Мерцедес". Така компанията от Инголщат се нарежда на второ място сред германските луксозни марки.
Лидерската позиция и сега държи БМВ с реализирани 689 861 автомобила.
За същия период на 2010 г. голямата тройка (според обема на продажбите) изглеждаше така: БМВ - "Мерцедес" - "Ауди". Тази година обаче БМВ и "Ауди" са увеличили продажбите си с 18%, а "Мерцедес" - само с 10%.
Според немските анализатори през вторите шест месеца на 2011 г. ръстът на световните автомобилни пазари леко ще намалее, а през 2012 г. е възможен дори и спад.
Сред главните рискове през следващата година щяла да бъде опасността от нова рецесия в Америка и жестоките държавни регулации в Китай, тъй като именно тези пазари са основни за луксозните марки.
От "Рено" също се похвалиха с отлични продажби.
За първото полугодие на 2011 г. в света са били продадени 1,4 млн. техни автомобила, което е исторически рекорд и надвишава с 1,9% нивото на продажбите в сравнение с аналогичния период на 2010 г.
От компанията подчертават, че продажбите на автомобили с марката "Рено" са скочили с 5,7%, а "Дачия" регистрира спад от 3%. Доста по-сериозно е положението в южнокорейското смесено предприятие "Рено-Самсунг", където спадът е с 36%.
По сегменти най-голям ръст бележат товарните автомобили (+12,7%), а продажбите на леки коли практически са останали на нивото като през миналата година (+0,4%).
От "Рено" допълват, че продажбите на марката във Франция за шестте месеца са намалели с 9,9%, което се компенсира от ръста с 20,4% на международните пазари - на първо място в Бразилия и Русия.
Според прогнозите на компанията второто полугодие на 2011 г. ще бъде още по-успешно, тъй като ще бъде преодолян дефицитът на автомобилни компоненти японско производство.