Г лавният изпълнителен директор на марката Volkswagen Томас Шафер не смята, че водородното задвижване има бъдеще в пътническите автомобили, поне не през това десетилетие.
Не и за компанията му, става ясно от интервю пред испанското издание Autobild.es.
Принципно, в момента само BMW, Toyota и Hyundai развиват водородната технология и се стремят да предложат и такава алтернатива на своите клиенти.
Водородът не е за нас, рече Шафер. - Не. Водородът е чиста физика и е скъп. Не е конкурентен, особено за леки автомобили, чиито резервоари заемат място в купето. Може би за товарни автомобили - да, но не и за леки. Не виждам тази технология да се реализира през това десетилетие. Не и във Volkswagen.”
Това не е първият път, в който VW пренебрегва идеята за използване на водород в пътническите автомобили.
Въпреки че невинаги е било така. През 2014 г. брандът извади прототипите Passat HyMotion и Golf Estate HyMotion, като планираше да ги пусне в производство.
Двете возила разполагаха с електрически мотор със 134 к.с., литиево-йонна батерия и специално разработени резервоари от карбон, монтирани в пода, които съхраняваха водорода.
Audi също също гледаше към автомобили, задвижвани с водород. Разработи серия от прототипи и концепции за горивни клетки, но през 2021 г. заключи, че този тип задвижване няма потенциал.