Автономните коли ще станат масови до 2030 г., твърди Volkswagen

Доста смела прогноза, предвид проблемите с технологията и предишна, че това ще стане след 25 г.

,
Volkswagen Gen Travel

Volkswagen

Volkswagen Gen.Travel e концепция за напълно автономен автомобил.

А втономните автомобили на Volkswagen ще станат масови в световен мащаб до края на десетилетието, по думите на боса на марката Томас Шафер, цитиран от Autocar.

Той добавя, че водеща роля за този технология ще имат търговските превозни средства (CV).

Тази прогноза е още по-смела от дадената наскоро от предишния директор на целия концерн VW Херберт Дийс, според когото безпилотните возила ще залеят пътищата до 25 г.

Още по-интересно е, че Шафер направи коментара на фона на скорошните новини, че базираната в САЩ стартираща компания за автономно управление Argo, в която Volkswagen инвестира повече от $2,6 милиарда през 2019 г., затваря.

VW обясни този ход с обяснението, че „консолидира своите партньорства за разработка“.

Наред с подразделението си за лекотоворни автомобили, софтуерната фирма Cariad ще управлява автономното развитие в Китай, докато Bosch ще бъде неин партньор за останалия свят.

Плановете на германския производител по отношение на автономното управление бяха значително забавени, но не повече от конкурентите му. Всички са изправени пред огромната тежест за разработването роботизирано управление на покрай милиардите, които отиват за електрификация, пандемията, недостига на чипове…

Технологията е налична и ние шофираме автономно в Хамбург и Мюнхен. Цената все още е непосилна, защото малко коли се произвеждат. И има нужда да се докаже, че системата управлява по-добре от човек. Законодателството за това поставя големи предизвикателства. И е напълно различно в повечето страни.“

Обяснявайки някои от проблемите на VW с пускането на самоуправляващи се превозни средства, Шафер добави:

Не е толкова тривиално, колкото изглежда. Има предвид законодателството, системите на камерите, чиповете, консумацията на енергия и скоростта на изчисление. Автономната кола ще бъде най-голямото устройство за събиране на данни. Наистина е сложно.“

В краткосрочен план целта на VW е клиентите да могат да резервират автономно управляван VW ID. Buzz чрез услугата Moia в Хамбург през 2025 г.

Volkswagen Volkswagen Group Томас Шефер автономни автомобили автономно управление