Малките очи на китайците карат системите да смятат, че те заспиват зад волана

„Имам малки очи”, казва китайски влогър, който се дразни от системите за отчитане на умора у водача, които засичат, че той заспива зад волана

Пламен Георгиев,
XPeng G3 китайски автомобили

, Newspress / XPeng

XPeng G3

С истемите за следене на вниманието на водача, които определят дали той е уморен или заспива зад волана, са част от технологичния арсенал на автомобила в похода на компаниите срещу смъртността на пътя. Но шофьорите в Китай откриват, че DMS хардуерът в автомобилите им имат проблем да разчитат азиатските лица.

По-ранните версии за тези системи разчитаха на сензори във волана, докато новите използват камера(и), насочена(и) към лицето на водача, за да следят дали внимава върху пътя или заспива. Но собствениците на автомобили XPeng се оплакват, че системите бъркат естествения отвор на продълговатите азиатски очи с такива, които са напълно затворени.

Това съобщава CarNewsChina, позовавайки се на пост на блогъра @DerekTLM, който се оплаква на своите 300 000 последователи в социалната мрежа Weibo. Той твърди, че на няколко пъти са му отнемали точки от системата “Smart Driving Points”, тъй като автомобилът му XPeng е решавал, че той е разсеян зад волана.

За да окуражава своите ползватели да шофират разумно и да предотвратява злоупотреби със системата за автономно управление Navigation Guided Pilot, XPeng дава на собствениците 100 точки, когато регистрират свой профил в автомобила, след това им отнема точки при нарушения.

DerekTLM публикува скрийншот на отнетите точки, в поста си тагва XPeng и казва:

Наистина имам малки очи, не заспиват по време на движение!”.

Той продължава с риторичния въпрос: „Наистина ли хората с малки очи не заслужават да използват Navigation Guided Pilot (NGP)?”

Дни по-късно по темата се изказва и Чанг Ян, който вече е с 1,2 млн. последователи. Той също твърди, че е имал проблеми с технологията DMS, която регистрира дали водачът е в кондиция да шофира. Този път упрекът е насочен към NIO, който произвежда електрическия ЕТ7, какъвто кара Ян. От компанията казват, че търсят начини как да подобрят тази технология в автомобилите си.

Подобен проблем не е новост на Чанг Ян, който преди време е тествал системата за автономно управление Super Cruise на GM в САЩ, откривайки, че тя има проблеми да разчита правилно лицето му.

Xpeng P7 китайски автомобили любопитно автомобили технологии азиатски китайци