Т емата за спортен седан с динамично представяне не е нова за Peugeot. В началото на 90-те години се ражда най-спортната версия на Peugeot 405. От момента на лансирането си през 1987 г. Peugeot 405 носи гените на спортния седан, но радикална версия никога не е била предлагана. През 1993 г. е лансирана версията T16, чийто акроним е от съществено историческо значение, тъй като носи завета на Peugeot 405 Turbo 16, два пъти победител (1989 и 1990 г.) в рали „Париж-Дакар”, но също и в изкачването на Пайкс Пийк през 1988 и 1989 г. Тогава той наследява Peugeot 205 Turbo 16, двукратен рли световен шампион в Група B и двукратен победител в „Париж-Дакар” през 1987 и 1988 г.
Peugeot 405 T16 е оборудван с 2,0-литров, 4-цилиндров двигател с турбокомпресор Garett, който генерира изходна мощност от 196 к.с. Тя може да бъде увеличена до 220 к.с., благодарение на повишеното налягане, предоставяно от функцията „overboost“. Показателите му са брилянтни с максимална скорост от 235 км/ч и ускорение от 0 до 100 км/ч само за 7 секунди, до голяма степен благодарение на постоянното задвижване на четирите колела и виско съединителя, който, контролира приплъзването и разпределя въртящия момент в съотношение 53% отпред и 47% отзад.
За да не бъде помрачена отличната работа, свършена от Pininfarina, спортната версия на Peugeot 405 не е твърде отличителна. Това означава, че тя няма широките арки на колелата, които носи стандартният 205 Turbo16 например, но вместо това има силует, който поддържа нейната елегантност. Единствените разлики са 16-инчовите олекотени алуминиеви джанти с пет спици - вместо стандартните 15-инчови - и почистващата система на предните фарове като стандартно оборудване, които позволяват и на най-запалените ентусиасти да я разпознаят от пръв поглед. 405 T16 е наследил извитите панели, предната и задната броня и обновения, по-аеродинамичен спойлер от своя предшественик Peugeot 405 Mi16. Неговата визитна картичка може да се види отзад, на капака на багажника, носеща името на модела и червения надпис „T16“.
В по-общ план Peugeot 405 е огромен търговски успех, спечелил наградата Автомобил на годината за 1988 г. и вдъхновил различни състезателни версии: версия на 405 T16 с мощност, увеличена до 660 к.с., печели състезанието за изкачването на Пайкс Пийк ( през 1988 и 1989 г.) с Ари Ватанен и след това с Роби Унсер зад волана. Изкачването на Ватанен през 1988 г. бие предишния абсолютен рекорд, непокоряван 5 години, и става тема на филм, въз основа на който Жан-Луи Мори създава великолепния късометражен филм „Climb Dance“. Peugeot 405 Turbo 16 (според пълното изписване) Rally-Raid, купе, вдъхновено от седана 405, замества 205 Turbo 16 в пясъците на Африка и печели две поредни състезания „Париж-Дакар” през 1989 и 1990 г. с Ари Ватанен зад волана.
Tesla вдигна пробега на Model 3
Над 600 км на ток и 503 к.с. мощност: това е бъдещето на BMW