Veyron. Chiron. Tourbillon. Bugatti разчита на доста ексцентрични имена. За Veyron компанията се спря на пилота Пиер Вейрон, който пилотира Bugatti за победата в „24 часа на Льо Ман“ през 1939 г. Същото направи и за Chiron, като го кръсти на Луи Широн, който спечели GP на Франция през 1931 г. зад волана на Type 51.
Но новото Bugatti Tourbillon изобщо не е кръстено на пилот, което е различно от тенденцията с предходните два модела. Тъй като това е първото Bugatti от 20 години, което не се задвижва от W16, компанията е решила, че този нов модел заслужава изцяло ново име - такова, което няма нищо общо с произхода на Bugatti.
Името Tourbillon произлиза от часовникарството от края на 1700 г. Tourbillon идва от френската дума за "вихрушка" или "водовъртеж", това е специфичен механизъм, използван в часовниците от висок клас за елиминиране на несъответствията в отчитането на времето, причинени от гравитацията.
Когато носите часовник на китката си, механизмът на часовника поддържа по-добро или по-лошо време в зависимост от позицията му в пространството. Чрез непрекъснато въртене на спирачния механизъм и балансиращото колело на часовника, се осредняват тези несъответствия за по-точно отчитане на времето като цяло.
Накратко, турбийонът по същество се бори с ефектите на гравитацията – подходящо описание за хиперкар, който прави почти същото.
Турбийонът е изобретен през 1795 г. от Абрахам-Луи Бреге (Abraham-Louis Breguet), който е изобретил всеки голям пробив в съвременното отчитане на времето. До края на живота си Бреге ще стане най-важната фигура в цялата съвременна часовникарска наука.
Той патентова турбийона през 1801 г., значителна, но незначителна част от неговото наследство.
През 1947 г. Omega създава първия ръчен часовник с турбийон – 30i Tourbillon – рядък часовник, който е продаден за над 1,5 милиона долара на търг.
Bugatti Tourbillon има няколко щрихи, които отдават почит на неговото вдъхновено от часовника име. Измервателните уреди са проектирани с помощта на швейцарски производители на часовници с максимален толеранс от 50 микрона, като някои детайли са толерирани до 5 микрона. И повече от 600 титанови части съставляват уникалната тристепенна структура точно над волана, със скъпоценни камъни като сапфири и рубини, фино вградени в лицето на всяка група. Цялото нещо тежи под килограм.