Защо Tourbillon, а не на името на известен пилот

Защото това е напълно нов модел, за който Bugatti смята, че трябва да се разграничи от досегашното наследство

Bugatti Tourbillon

Bugatti

Veyron. Chiron. Tourbillon. Bugatti разчита на доста ексцентрични имена. За Veyron компанията се спря на пилота Пиер Вейрон, който пилотира Bugatti за победата в „24 часа на Льо Ман“ през 1939 г. Същото направи и за Chiron, като го кръсти на Луи Широн, който спечели GP на Франция през 1931 г. зад волана на Type 51.

Но новото Bugatti Tourbillon изобщо не е кръстено на пилот, което е различно от тенденцията с предходните два модела. Тъй като това е първото Bugatti от 20 години, което не се задвижва от W16, компанията е решила, че този нов модел заслужава изцяло ново име - такова, което няма нищо общо с произхода на Bugatti.

Bugatti

Името Tourbillon произлиза от часовникарството от края на 1700 г. Tourbillon идва от френската дума за "вихрушка" или "водовъртеж", това е специфичен механизъм, използван в часовниците от висок клас за елиминиране на несъответствията в отчитането на времето, причинени от гравитацията.

Когато носите часовник на китката си, механизмът на часовника поддържа по-добро или по-лошо време в зависимост от позицията му в пространството. Чрез непрекъснато въртене на спирачния механизъм и балансиращото колело на часовника, се осредняват тези несъответствия за по-точно отчитане на времето като цяло.

Накратко, турбийонът по същество се бори с ефектите на гравитацията – подходящо описание за хиперкар, който прави почти същото.

Турбийонът е изобретен през 1795 г. от Абрахам-Луи Бреге (Abraham-Louis Breguet), който е изобретил всеки голям пробив в съвременното отчитане на времето. До края на живота си Бреге ще стане най-важната фигура в цялата съвременна часовникарска наука.

Той патентова турбийона през 1801 г., значителна, но незначителна част от неговото наследство.
През 1947 г. Omega създава първия ръчен часовник с турбийон – 30i Tourbillon – рядък часовник, който е продаден за над 1,5 милиона долара на търг.

Bugatti

Bugatti Tourbillon има няколко щрихи, които отдават почит на неговото вдъхновено от часовника име. Измервателните уреди са проектирани с помощта на швейцарски производители на часовници с максимален толеранс от 50 микрона, като някои детайли са толерирани до 5 микрона. И повече от 600 титанови части съставляват уникалната тристепенна структура точно над волана, със скъпоценни камъни като сапфири и рубини, фино вградени в лицето на всяка група. Цялото нещо тежи под килограм.

Bugatti Tourbillon