В Дубай мислят да правят летящо автономно „метро” на слънчева енергия

Реално това са автономно движещи се по специална инфраструктура над земята капсули

Railbus капсули метро Дубай

Railbus/X

Е мирствата искат да се превърнат в едно от чудесата на света, подготвяйки се за края на петролната ера. За целта се хвърлят милиарди в нови начинания, които целят да приковат световното внимание.

В случая ще ви разкажем за новото начинание на Roads and Transport Authority (RTA) на Дубай, която наскоро подписа два меморандума за разбирателство с две различни компании, които искат да предложат едно нещо: иновативен еко обществен транспорт.

Става въпрос за автономни капсули, движещи се над земята по специално изградена инфраструктура, захранвани от слънчева енергия. Различни са компаниите и методите, които се разработват, за да се предложи алтернатива на настоящия начин за предвижване в и между метрополисите. Илон Мъск отдавна мечтае това да се случва хипербързо, като със задачата се занимава неговата Boring Company. Писали сме нееднократно за летящи таксита, които ще станат реалност, има проекти за влак, който да свързва Дубай и Индия.

Но нека се върнем към двата проекта, подписани с британска и щатска компании. Целта и на двата е да се облекчи задръстването, като в същото време се предложи по-бърз, по-ефикасен, по-чист и по-евтин начин за придвижване от точка А до точка Б. Проекти се оценяват, но намерението е за изграждане на нов вид транспорт.

Идеята за капсулите използва система, наречена Floc Duo Rail, която на практика представлява двойна писта, издигната над земята. Капсулите ще се движат автономно, а те ще се захранват от соларна енергия.

Railbus

В момента повечето градове използват метро и наземен обществен транспорт, но сякаш въздуха остава неексплоатирано поле. Проблемът на метрото е, че то струва много скъпо за изграждане.

От друга страна сега се твърди, че въпросната инфраструктура над земята би струвала 20% по-малко от бюджета, необходим за изграждане на метро. Освен това тя дава възможност да се използва слънчевата светлината, докато под земята това няма да е ефективно.

Рики Сандху, изпълнителен директор на Urban.Mass казва, че тази система може да превозва между 1000 и 16 000 пътника дневно. Той смята още, че е подходяща за градове с население между 200 000 и 10 млн. Дубай е някъде по средата със своите 3,6 млн. жители. И има едно голямо предимство: иска всичко да изглежда като от филм за бъдещето, а парите не са проблем.

Railbus дубайска полиция капсули