К ризата покрай коронавируса и всичко останало взема свидни жертви - уебсайтът на “светата автомобилна троица” Джеръми Кларксън, Ричард Хамънд и Джеймс Мей, фалира.
Бившите водещи на Top Gear стартираха DriveTribe малко, след като скъсаха с Би Би Си през 2015 г. - паралелно с други проекти. Той беше доста амбициозно направен и с идеята да събира милиони техни фенове.
С днешна дата обаче е пуснал кепенците, а на отварящата му страница Хамънд, изразявайки разочарование от неочаквания край, призовава феновете да следят изявите на триото в YouTube и четирите най-големи социални мрежи, начело с Фейсбук и Инстаграм.
Защо се стига дотам?
Стартът на DriveTribe бе наистина летящ, като проектът привлече партньори като Елизабет Мърдок (една от дъщерите на Рупърт Мърдок) и “Дисни”. Инвеститори и фирми обаче не искали вече да наливат пари, пише “Дейли мейл”.
Изданието цитира незавован източник, който посочва, че заради пораженията от пандемията автомобилните компании решили да си спестят парите, отделяни за сайта на Кларксън и сие.
“Поначало идеята беше това да е уебсайт, който да се финансира от реклама. Такъв беше моделът”, казва източникът пред “Дейли мейл”.
А Джеръми Кларксън прави следния коментар:
Наистина сме разочаровани, че предизвикателсвата пред индустрията, най-вече следствие на продължаващата пандемия, доведоха дотам, че да не можем да продължаваме с проекта в този формат. Гледам към бъдещето да видя какво са ни подготвили този пакостник Хамънд и неговия екип по отношение на комуникационните канали.”
През януари м.г. “Дейли мейл” информира, че DriveTribe е понесъл загуби в размер на 21 милиона паунда за първите четири години от съществуването си. Тогава говорител на компанията коментира пред изданието, че тази стойност е толкова висока заради направени инвестиции.
Е, никой не е застрахован от провали. А който е гледал TG с тези тримата (а и всичките им останали проекти, където и да са били), знае, че харчовете там наистина бяха баснословни. И те не са от най-спестовните в името на шоуто и драгия зрител.