З а китайците парите не са фактор. Единственият фактор е световната експанзия, защото родният пазар се забавя и вече им теснее. Затова и всяка несгода на т. нар. наследствени производители са свързва на първо място с Китай и китайските компании. А ето и поредното доказателство за силните им притеснения.
Това е третият (за момента) и най-голям RoRо кораб за превоз на автомобили, който може да превозва до 9200 коли! Името му Shenzhen (Шънджън), където се помещава централата на BYD. Новият кораб от флотилията на марката е дълъг 219 метра, широк 37,7 метра и гази на 9 метра дълбочина. Максималната му скорост е 18,5 възела (34,3 км/ч).
BYD Shenzhen е четвъртият воден автовоз на компанията. Тя планира да има общо 8 кораба до началото на 2026 г., за да подхранва световната си експанзия. BYD е известен със своята масивна вертикална интеграция, той не разчита на доставчици трети страни. Така, освен производството на автомобили, BYD произвежда свои батерии и клетки, притежава литиеви мини и управлява застрахователна компания за електромобили в Китай, която покрива всички части по веригата за доставки.
World's largest PCTC RoRo ship "BYD Shenzhen" @BYDCompany's 4th RoRo carrier since 2024
— Prof Ray Wills (@ProfRayWills) January 18, 2025
9200 cars
219m long, 37.7m wide, 9m draft
Top speed 18.5 knots
LNG dual fuel propulsion with BYD's box battery pack & Axle Generator
BYD joining shipping industry supply chain https://t.co/b2OViT77ws pic.twitter.com/eemlJQ9kRD
Китайският гигант твърди, че Shenzhen е най-екологичният превозвач на автомобили в света. Той се захранва от LNG двугоривна технология, което му позволява да работи с LNG и традиционно корабно гориво. Той също така е оборудван с енергоспестяващи устройства за подобряване на оперативната ефективност. BYD Shenzhen е първият товарен кораб, който разполага със стационарни акумулаторни батерии BYD box. Компанията не предоставя подробности, но най-вероятно тя ще захранват кораба, когато е закотвен.
Базираният в Шънджън автомобилен производител пусна първия си превозвач преди година, през януари 2024 г., наречен BYD Explorer. Той беше последван от BYD Changzhou, пуснат на вода през декември 2024 г., който отплава за Европа с 5000 EV-та на борда. Миналата седмица BYD пусна в експлоатация кораба за 7000 коли BYD Hefei.
Всичките осем автовоза BYD са проектирани като RoRo плавателни съдове. RoRo означава roll-on/roll-off, кораб, който превозва превозни средства, товарени и разтоварвани чрез вградени рампи. Тези рампи могат да бъдат разположени на кърмата, носа или отстрани на кораба, което позволява ефективно товарене и разтоварване без кранове или друго външно оборудване.
BYD изнесе 417 204 електромобила през 2024 г., което е 71,9% повече от 2023 г. Компанията е продала 4,25 млн. пътнически превозни средства в световен мащаб през 2024 г., което означава, че износът представлява около 10% от продажбите на компанията.