С писание Time е едно от най-влиятелните издания, а нейни корици се превръщат в световна сензация. Изданието направи класация на 100-те най-влиятелни компании в света, място в която намират Ford и Rivian, но името на Tesla липсва, което е, меко казано, странно.
Всеки победител в списъка е изтъкнат заради определено постижение. В случая на Ford това са усилията за електрифициране на цялата моделна гама, включително на най-продавания пикап в САЩ в продължение на четири десетилетия. Ford инвестира милиарди за това, като търсенето на електрическия F-150 вдигна стойността на марката над $100 млрд. през януари.
I'm glad to see @Ford on @TIME's list of the most influential companies. It's an exciting time for Ford & the entire auto industry. Congratulations and thank you to our employees around the world who are working to create positive change for the future! https://t.co/Yc4HLxnMKa
— Jim Farley (@jimfarley98) March 30, 2022
В класацията място намира и Rivian, който е доставил под 1000 бройки от своят пикап R1T, но е получил 82 000 заявки. Марката се надява да успее да вдигне производството до 25 000 бройки годишно. Не пречи и фактът, че Джеф Безос е поръчал няколко за свои собствени нужди.
Сред автомобилните марки попада и китайската BYD. Компанията е най-големият производител на електрически автомобили в Китай. Ford и BYD са единствените автомобилни производители в категория Titan, докато Rivian попада в категория Innovator. В категорията Titan влизат марки като Amazon, Pfizer, Apple, Microsoft, Netflix, Walmart и Disney.
$TSLA not on the Time 100 most influential company list, but $F and $RIVN are? Very sus. https://t.co/45ZGzNY0yF
— Gary Black (@garyblack00) March 30, 2022
И така, защо липсва Tesla? За разлика от електрическите пикапи на Ford и Rivian, компанията не успя да произведе нито един брой от Cybertruck, който бе представен през 2019 г. Явно за американците пикапите са определящи. Успокоението за феновете на марката трябва да е фактът, че Time наскоро определи Илон Мъск за „Личност на 2021 година”.
Това е едва вторият годишен списък на най-влиятелните според изданието. В първото му издание фигурираха имената на GM и Volkswagen, както и BYD. Чакаме третото, за да видим дали тогава Tesla все пак няма да бъде включена (най-после).