Т ранспортната компания Matson вече няма да превозва електрически автомобили на своите кораби след бедствието с Morning Midas. Изглежда че рискът от пожар на електромобил на един от нейните кораби не си струват каквито и да са финансови ползи от транспортирането EV-та.
Трудно някой може да вини Matson, базирана в Хавай, като се има предвид какво се случи с Morning Midas през юни. Корабът, натоварен с автомобили, се запали недалеч от бреговете на Аляска. Въпреки че източникът на първоначалния пожар не е установен (или поне не се казва), след като огънят достигна секцията, където са били натоварени електрическите автомобили, той излезе извън контрол. Пожарът и толкова силен, че горя на борда на кораба почти месец, докато корпусът се предаде и Morning Midas потъна в океана.
Репортаж на The Maritime Executive казва, че Matson отказва да транспортира изцяло електрически или дори плъг-ин хибридни автомобили на своите кораби заради литиево-йонните батерии. Това изявление е изненадващо, тъй като в миналото Matson прие електрическите коли, дори създаде екип, който да се справи с предизвикателствата при транспортирането на превозни средства с големи литиево-йонни батерии. С други думи, нещо е променило решението на компанията и тя е предприела бързи действия за смекчаване на възприемания риск. Но това важи и за много други компании, които заявиха, че ще минат само на ток до края на десетилетието, а 2-3 години по-късно се отрекоха от това си намерение.
В писмо до клиентите, обясняващо защо вече не приема електрически превозни средства или PHEV за транспорт, компанията казва: „Matson продължава да подкрепя усилията на индустрията за разработване на всеобхватни стандарти и процедури за справяне с риска от пожар, породен от литиево-йонните батерии в морето, и планира да възобнови приемането им, когато могат да бъдат внедрени подходящи решения за безопасност, които отговарят на нашите изисквания.“
Китайските гиганти няма да имат проблем с транспортирането на своите електрички, защото си строят флотилии.