Режисьорът на „I, robot“ обвинява Tesla в плагиатство

Алекс Прояс, режисьор на филма от 2004 г., смята, че Optimus, Cybercab и Robovan са подозрително близки като визия на неговите герои от „Аз, роботът“

Пламен Георгиев,
колаж Tesla I Robot

CarMarket.bg

К акто при повечето продукти и активности на Tesla, последните им творения привлякоха световното внимание, макар акциите след представянето на Cybercab и Robovan да паднаха с 8%. Защото Илон Мъск отново ни показа някаква химера, обвита в съшити с бели конци обещания.

Сега, към празните обещания на Мъск, с които голяма част от хората вече са свикнали, идва и още една фокусна точка на разговора, който се завъртя и около оригиналността на трите най-нови продукта на Tesla.

Събитието „We, Robot“ на Мъск беше ясно повлияно от филма от началото на 2000 г. „I, Robot“, където – може би по ирония на съдбата – сме предупредени за опасностите от роботите и изкуствения интелект. Въпреки това, докато името на събитието може да е намигване към филма, режисьорът на филма, Алекс Прояс, обвини Мъск, че копира неговите дизайни. Прояс ползва социалната мрежа X, собственост на Мъск, с думите: „Хей, Илон, мога ли да си върна дизайните, моля?“

Докато мнозина ще изтъкнат, че хуманоидните роботи без съмнение ще споделят някои прилики, независимо дали в реалния живот или на филм, ние сме заинтересовани от возилата, които наистина изглежда имат прилики с тези от филма. Самоуправляващият се Рrobovan прилича на безпилотните камиони, които се появяват във фирма, докато в Cybercab се открива удивителна прилика със самоуправляващата се кола на главния герой, изигран от Уил Смит.

Други пък откриват поразителни прилики между Cybercab и VW XL1 на Volkswagen. А колата от „I, Robot“ е друг продукт на VW: концепцията Audi RSQ. Тя е проектиран с идеята да предскаже как ще изглеждат автомобилите през 2035 г. Вместо колела, тя използва сфери, които включват капаци, подобни на Tesla, и врати тип пеперуда. Приликите обаче се ограничават най-вече до външния вид, тъй като RSQ се задвижваше от 5,0-литров бензинов V10 срещу изцяло електрическото задвижване на Tesla.

Според The Hollywood Reporter, не само Прояс смята, че Тесла може да е заимствал нещо или две от филма. Мат Грейнджър, който е работил като асистент на Прояс в „I, Robot“, публикува съобщението “I too wish to offer my full-fingered ‘f*** you’ to Elon and his utter lack of creativity”, което бе изтрито след това.

Tesla плагиатство International Armorеd Group Robotaxi филми Cybercab