З а да стигнат от летището до Анадир (административен център на Чукотския автономен окръг), Владимир Путин и Дмитрий Песков са се възползвали от услугите на две специални возила, макар разстоянието да е само 15-ина километра. Вероятно същите не биха имали проблем да изминат и 6200 км, колкото е дистанцията между Москва и Анадир, но и тези 15 км са достатъчни, за да влязат в полезрението ни и да ви представим две возила, които наистина не се спират пред нищо.
Най-големият човек в Русия и прессекретарят му са се движили поотделно: Путин се качва в „Трекол”, а Песков – в „Хищник”. Макар задачите пред двете машини да са еднакви, те се различават технически. Ето и основните параметри на всъдеходите, превозили московските гости.
«Хищник-3920»
На него се качва Дмитрий Песков, а придворните медии пишат за впечатленията на прессекретаря на президента, след като слиза от 6-колесния звяр: „Шофьорът каза, че сам е подобрил всичко с пила. Воланът не работи добре, скоростната кутия не работи добре. Двигателя работи много добре, но се оказа, че е вносен. Производителите явно почиват на стари лаври. Друго няма, всички купуват от тях. Ако имаше повече конкуренция, те щяха да се подобрят”.
Очевидно японското задвижване не е на нивото на височайшата особа. Возилото е «Хищнике-3920», 8-местен всъдеход за всякакви терени. Диаметърът на колелото е 170 см, почти колкото човешки ръст. Просветът на машината е 60 см – повече от този на танк.
Рамката на шасито на „Хищнек”-а е изработена от профилни тръби и покрита с дуралуминий. Това возило е оборудвано с дизелови двигатели Kubota V2403 или Isuzu 4JB1T. В същото време трансмисията, произведена от Toyota, е петстепенна механична. Но мостовете са руски: от GAZ-66.
Кормилното управление е оборудвано с хидравличен усилвател от GAZelle Business и хидравличен цилиндър. Окачването може да бъде пружинно или пневматично. Спирачките са дискови. Максималната скорост, която може да развие такъв автомобил на магистралата е 50 км/ч.
Според ценовата листа на производителя, с двигател Isuzu тази кола струва 142 000 лева в основната конфигурация.
«Трекол 39294»
Владимир Путин сяда в „Трекол 39294”. Отличителната му черта е корпусът, изработен от фибростъкло - лек и издръжлив материал с висока износоустойчивост и дълъг експлоатационен живот. Той е оборудван или с руски бензинов двигател ZMZ-40905, като в UAZ, или с дизелов двигател Hyundai D4BH. Скоростната кутия също не корейска - Hyundai DYMOS, ръчна, петстепенна. Товароносимостта му на твърди почви е до 600 кг, а на меки повърхности и вода - до 400 кг.
В кабината има арматурно табло от GAZelle Business. Цената на возилото за всякакви пресечени терени с руския двигател е 133 600 лв., а с корейския – 143 200 лева.
Трябва да обаче да се отбележи, че тези цени са доста условни, тъй като и двата модела се произвеждат изключително по поръчка, няма масово производство, а всеки клиент би могъл да постави различни изисквания пред двете компании, произвеждащи „Хищник” и „Трекол”.
Моделът се предлага с подгрев на челното стъкло и страничните огледала. Кабината е доста по-цивилизована от тази на „Хищник”, наподобява лек автомобил, сервото на волана е взето от GAZelle. Някои модели позволяват човек да стои прав отзад. При необходимост могат да се оборудват до три спални места. В кабината "Трекол-39294" могат да се седят до осем човека. Отопление за тях се гарантира дори при външни температури от -45 градуса.