М акар многократно да заяви, че не се интересува от рекорди за топ скорост, Bugatti закара специално подготвен за целта Chiron Sport на прословутата германска писта „Ехра-Лесиен“, за да стане най-бързият сериен автомобил в света.
Невероятната скорост от 304,77 мили/ч (490,484 км/ч) е била измерена и удостоверена от немския Technical Inspection Association (TÜV), което означава, че рекордното постижение от 2 август е официално.
Така Chiron подобри предишните постижения на SSC (256,18 мили/ч, 412,44 км/ч средна скорост от два пробега, 2007 г.), Hennessey (270,49 мили/ч, 435,48 км/ч средна от два пробега, 2013 г.) и Koenigsegg (284,55 мили/ч максимална, 458,125 км/ч; 277,87 мили/ч, 447,37 км/ч средна от два пробега, 2017 г.).
Както може да видите, това не е обикновен Chiron Sport. Bugatti е обединил усилия с експерта по шасита Dallara и производителя на гуми Michelin, за да създадат това чудовище, което за пръв път чупи границата от 300 мили/ч за серийна кола. Те са работили по машината през последните шест месеца, а крайният резултат е повече от впечатляващ. Автомобилът е 25 см по-дълъг от стандартния Chiron Sport, а видът му е поразителен и изключително дългата задна част.
Задният спойлер и въздушната спирачка са изчезнали, за да се удължи задницата и да се намали въздушното съпротивление до минимум. Другата голяма новост е преработената ауспухова система, като тя вече е съставена от две двойки ауспухови накрайника, подобни на тези във впечатляващия Centodieci. Това се е наложило от нуждата изгорелите газове да бъдат отвеждани възможно най-далеч от задницата на колата, за да не влияят на аеродинамиката.
Снимки на интериора липсват, но Top Gear, които са имали специален пропуск за събитието уверява, че той е само с една седалка.
Двигателят на този Chiron също е впечатляващ, естествено. Той е с обем 8,0 литра, четири турбини и традиционната конфигурация W16. Прякорът на двигателя е „Тор“. Мощността му е 1578 к.с.
Електрическата революция на Volkswagen започва следващата седмица