Не стига друго, сега и недостигът на шофьори бави доставките на нови коли

Едно от най-големите пристанища в Европа блокира, което още повече бави доставките на модели на BMW, Stellantis, Tesla и др.

Пламен Георгиев,
пристанище Бремерхавен кораб

, Getty

Бремерхавен (снимката е илюстративна)

Л ипсата на шофьори да местят контейнерите и автомобилите, комбинирано с огромните обеми на търговия, доведоха до блокаж на германското пристанище Бремерхавен, един от най-големите автомобилни хъбове в света.

Този факт принуждава пристигащите или напускащите Европа автомобили да стоят на доковете. Това носи допълнителни главоболия на BMW, Stellantis, Renault, Tesla и Volvo, които и без това имат проблеми с доставките, причинени от липса на чипове.

Бремерхавен е четвъртото по големина пристанище в Европа за превоз на контейнери, като годишно през него преминават над 5 млн. контейнера. От там се транспортират над 1,7 млн. автомобила за година. Но липсата на шофьори на тежки контейнеровози, както и на шофьори, които довеждат, отвеждат и маневрират автомобилите на пристанището, е основната причина за задръстването му с коли на доковете.

Към това трябва да се добави, че няма достатъчно специализирани кораби за превоз на автомобили. В момента в света има само 13 такива. Този факт няма да се промени до 2024 г., когато в експлоатация ще бъдат пуснати първите нови транспортни кораби.

Забавянията на пристанищата и липсата на достатъчно кораби е поредната причина, която надгражда над и без това вече много високите цени на новите автомобили.

Напомняме, че през март потънаха два кораба, превозващи автомобили. С Falicity Ace потънаха 3965 автомобила на стойност $400 млн. Две седмици по-късно потъна и Al Salmy 6.

логистика транспорт на бъдещето Бремерхавен пристанище кораби